نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انسان محوری ؛ رویکرد جدید شهرداری شهریار

مهندس احسان درخشان نسب سرپرست شهرداری شهریار با بیان این مطلب گفت: در مدیریت شهری ،انسان محور فعالیت هاست و توجه به الزامات آن باید بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری  قرار گیرد زیرا امروز در زندگی ماشینی  ،در کنار فعالیت های عمرانی ، برج ، سازه ، پل ، خیابان و معابر سواری ،جامعه نیازمند شهروند و انسان سالم است ومدیریت شهری باید با آینده نگری و برنامه ریزی اساسی این زمینه و بستر را فراهم نماید.

وی افزود: در این میان  اموزش و فرهنگ سازی  توسط دستگاهای متولی به ویژه اموزش و پرورش و دانشگاه ها و رسانه های  جمعی بسیار موثر و کارساز بوده که باید با پرهیز از خودرو محوری ، نگرش انسان محوری  تقویت و حمایت شود و دیدگاه ها  ومشارکت نخبگان ، صاحب نظران وکارشناسان شهری در تحقق این هدف بسیارضروری است.

 پیاده رو مناسب ، پارک و بوستان مناسب برای استفاده کودکان تا کهنسالان، پارک بانوان ،حفظ و توسعه فضای سبز ،مسیر دوچرخه سواری ، مجتمع تفریحی و گردشگری ، فضای آرامش بخش شهری وانسانی ،سکونت گاه های استاندارد،شهرسازی و معماری اصولی ،محیط زیست مناسب و توسعه فعالیت های اجتماعی فرهنگی  بخشی از برنامه ریزی مدیریت شهری جدید است که در سند راهبردی شهری مورد تاکید قرار گرفته وامید است به همکاری شهروندان عزیز و همه دستگاههای شهرستانی واستانی  بیش از گذشته به این هدف برسیم.

وی ادامه داد :هدف مدیریت شهری ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و سلامت آنان است و در این راستا باید ابعاد روحی وروانی شهروندان در اجرای طرح ها مورد توجه قرارگرفته و همه طرح ها و پروژه های عمرانی باید دارای پیوست فرهنگی وانسان محور بوده و رویکرد توسعه متوازن و پایدار داشته باشد.

جذب سرمایه گذاری ،تامین منابع درآمدی پایدار و توسعه متوازن شهری درسایه  برنامه انسان مدارانه شهرداری قابل دستیابی و تحقق است .

 

منبع: شهرداری شهریار

خروج از نسخه موبایل