نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

احداث ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی در شهرقدس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرشهر، مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی با حضور معاون استاندار، رئیس هماهنگی آتش‌نشانی‌های استان تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهری، اعضای شوراهای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و جمعی از شهروندان در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی شهرقدس برگزار شد.

در این مراسم علی رزاقی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس ضمن تشریح اهمیت جایگاه آتش‌نشانان در جامعه اظهار داشت: از بین همه مسئولیت‌های اجتماعی برخی مسئولیت‌ها هستند که پذیرش آن بدون عشق‌ورزی و ایثار به‌هیچ‌وجه ممکن نیست و ازجمله این مسئولیت‌ها می‌توان به شغل آتش‌نشانی اشاره کرد.

وی افزود: کارکنان تلاشگر آتش‌نشانی در طول شبانه‌روز در ایستگاه‌ها تلاش‌های طاقت‌فرسایی دارند و همواره در آتش‌سوزی‌ها و حوادث با تمام وجود، عشق و علاقه جهت نجات مردم تلاش می‌کنند که حتی به‌عنوان «فرشتگان نجات» از آن‌ها یاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس با اشاره به آموزش شهروندان تصریح کرد: در حوزه آموزش بیش از ۲۲ هزار نفر از شهروندان، کارکنان کارخانجات و ادارات طی ۶۸ هزار ساعت توسط کمیته آموزش آتش‌نشانی مرکز تحت تعلیم و آموزش‌های موردنیاز در مواقع بحران قرار گرفتند .

رزاقی ضمن اشاره به اهمیت آموزش شهروندی عنوان کرد: طی یک سال اخیر ۷ دور ه آموزشی شامل ارزیابی سوانح، شناخت مواد خطرناک، آب‌رسانی در عملیات، تخلیه و تهویه دود، پدافند غیرعامل، آشنایی با مونوکسیدکربن، فرماندهی حوادث و ایستگاه ویژه کارکنان برگزارشده است.

وی پیرامون حوادث حریق، امداد و نجات خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۷۸۸ مورد حریق توسط کارکنان ایستگاه‌های آتش‌نشانی ساماندهی و اطفاء حریق شده است؛ به علاوه پیگیری احداث یک ایستگاه اصلی و سه ایستگاه فرعی و همچنین نوسازی سایر ایستگاه‌های موجود در سطح شهرستان از دیگر اقداماتی است که طی یک سال اخیر توسط فرماندهی آتش‌نشانی صورت گرفته است.

در پایان این مراسم از مادران شهدای دفاع مقدس و مادر یکی از شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل