نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در 70 هزار هکتار در استان تهران


به گزارش خبرشهر، سید علی عظیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: این طرح که پروژه توسعه روستایی قلمداد می شود با همکاری برنامه عمران ملل متحد اجرا می شود که از سال ۱۳۹۱ در استان تهران و شهرستان ملارد به مرحله اجرا درآمده و تاکنون ۱۴ روستای این شهرستان واقع در منطقه اخترآباد زیر پوشش این پروژه بین المللی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت : تشکیل صندوق توسعه روستایی ، برگزاری دوره های آموزشی برای جوامع محلی ، تشکیل تعاونی توسعه شقایق ملارد و نهالکاری در محدوده این طرح انجام شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای استفاده صحیح از منابع طبیعی و ایجاد معیشت پایدار و در آمدزایی، مشارکت در بهبود دسترسی به خدمات، احیای اراضی مرتعی تخریب شده ، تقویت پوشش گیاهی و توانمندسازی جوامع محلی به ویژه زنان روستایی به مرحله اجرا درآمده است.
عظیمی یادآور شد: صندوق توسعه روستایی که ۶۰۰نفر عضو دارد تاکنون توانسته است ۷۵۳ میلیون تومان به صورت وام با کارمزد ۴درصد در اختیار جوامع محلی برای تقویت تولید همچون راه اندازی کارگاه های خانگی، پرورش مرغ و طیور و تولید نهال قرار دهد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد اضافه کرد: بیابان زدایی در
۱۲۸ هکتار و ایجاد بادشکن زنده (نهالکاری) به طول پنجاه کیلومتر در اطراف جاده های روستایی در محدوده اجرای این پروژه با مشارکت مردم محلی انجام شده است.

خروج از نسخه موبایل