نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایستادگی و استقامت در همه حال مانع یورش دشمن می‌شود

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته شهریار ضمن گرامیداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس و دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امتیازات امام حسین (ع) به حدی است که در کلام نگنجد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌ها این است که همه امامان بعد از ایشان از نسل این بزرگوار هستند، امتیاز دوم اینکه تداوم حیات اسلام به واسطه قیام این بزرگوار است و دیگر اینکه شعله‌های محبت او در دل مومنان قرار دارد و به واقع مومنی نداریم که گرمای عشق به امام حسین(ع) در دلش وجود نداشته باشد و امروز نه تنها در دل مومنان بلکه در دل تمام آزادمردان عشق به امام حسین (ع) موج می‌زند.

امام جمعه شهریار با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام حسین(ع) تصریح کرد: شفا در تربت و اینکه دعا زیر بقعه این بزرگوار اجابت می‌شود از دیگر ویژگی‌های این امام بزرگور است و از دیگر امتیازات این امام همام عشقی است که عموم مردم به وی دارند و در مسیر تعالیم و مکتب این بزرگوار قدم برمی‌دارند.

سالمی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه بیان کرد: بالاترین رمز پیروزی ممالک اسلامی وجود و برکت محرم و صفر و وجود عزیز امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو گفت: مناسبت‌های متعددی در این هفته داریم که امروز روز اول از هفته دفاع مقدس و فردا آغاز سال تحصیلی جدید است که همه اینها با ماه محرم تقارن پیدا کرده است.

امام جمعه شهریار با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به ایران عنوان کرد: جنگ تحمیلی به واسطه ضعفی بود که دشمن در ما می‌دید و می‌خواستند به ما ضربه بزنند؛ در حالی که ملت با تمام وجود در مقابل دشمنان ایستاد و مقاومت کرد.

سالمی با بیان اینکه هرگاه دشمن در افراد جامعه ضعف ببیند به او یورش می‌برد بیان کرد: باید در همه حال استقامت و ایستادگی داشته باشیم تا دشمنان جرأت و فکر یورش به کشور را نداشته باشند و اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم به این دلیل بود که ضعف‌های خود را پوشاندیم و جوانان در این مسیر از خودگذشتگی‌های بسیاری داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزه‌های مکتب عاشورا گفت: امام حسین(ع) لحظه‌ای ضعف در خود نشان نداد و پرقدرت در مقابل دشمنان ایستاد و این را همه ما باید در رأس امور قرار دهیم و با استعانت از حق تعالی لحظه‌ای در اقتصاد، حوزه نظامی، فرهنگی و اجتماعی  از خود ضعف نشان ندهیم.

امام جمعه شهریار اظهار داشت: رابطه با دیگر کشورها طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید با رعایت داشته‌ها، عدم دست‌درازی در مقابل دیگر کشورها و همچنین عدم ضعف باشد و باید در برابر سخنان سخیف رئیس‌جمهور امریکا که موجب خجالت بسیاری از سیاستمداران شد سیلی محکمی زد که رئیس‌جمهور نیز در سخنانش عنوان کرد که امریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

سالمی به نامه رئیس‌جمهور سوریه به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخی در داخل سخنان ناروایی به مدافعان حرم داشتند که باید به آنها گفت که اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در مرزهای ایران با داعش روبه‌رو می‌شدیم.

این مسئول با اشاره به مناسبت آزادسازی و شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه تأکید کرد: باید یاد و خاطره همه شهدا را گرامی بداریم و همچنین با توجه به بازگشایی مدارس لازم است مسئولان، والدین، معلمان و خود دانش‌آموزان به خوبی در مسیر تربیت و آموزش قرار گرفته و با همیاری هم کشور را به سمت پیشرفت سوق دهیم.

امام جمعه شهریار ضمن اشاره به بیش از ۱۴۰هزار دانش‌آموز در شهریار تصریح کرد: آموزش و پرورش تربیت‌کننده آینده‌سازان این مرزو بوم است و باید به خوبی این مجموعه با همراهی عموم مردم و مسئولان در مسیر درست حرکت کنند.

سالمی با اشاره به ضرورت شعور حسینی در کنار شور حسینی و افزایش بصیرت در عزاداری‌ها خاطرنشان کرد: ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی با همراهی مردم در حال پیگیری است و شایسته است که مجالس اهل بیت (ع) در شهرستان با حضور خطابه و واعظ باشد، سینه‌زنی‌ها جزء اصلی برنامه‌های هیئت‌ها باشد و نماز را در اول وقت بخوانید.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل