نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توان‌افزایی آحاد جامعه در زمینه حقوق شهروندی اولویت دولت است

به گزارش خبرشهر معصومه ابتکار در همایش تجلیل از نخبگان شهرستان ملارد که عصر امروز با حضور معاون سیاسی استاندار تهران، مسئولان و نخبگان این شهرستان در سالن شهید طحانی ملارد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان اظهار داشت: امروزه کارآمدی یکی از مؤلفه‌های مهّم برای حکومت‌ها و دولت‌ها است.

وی افزود:‌ موضوع کارآمدی در چارچوب قوانین امری مؤثر در سطح ملی و محلی برای بهبود شرایط زندگی مردم به ویژه فعالیت‌های اجتماعی و موارد مرتبط با بهداشت و درمان است، که تحقق آن منوط به همکاری و مشارکت مردم و پشتیبانی آن‌ها از دولت است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت مشارکت مردم تصریح کرد: همراهی و مشارکت مردم در برنامه‌های دولت با شیوه‌های مختلف از جمله مشارکت بخش خصوصی به ویژه در بحث اشتغال مقدور می‌شود، که یک ضرورت ملی چه در شهر و چه در روستا در بین بانوان و آقایان است.

ابتکار در ادامه ضمن اشاره به بازگشایی مدارس عنوان کرد: تجلیل و تقدیر از نخبگان باید از دوران مدرسه شروع شود و با تمرکز بر مهارت‌های زندگی که تبلور آن می‌تواند از دوران دبیرستان انجام شود، استمرار پیدا کند.

هدف نظام آموزشی و دانشگاهی ارتقاء تعلیم و تربیت در بین فرهیختگان است

وی با بیان اینکه هدف اصلی در نظام آموزشی و دانشگاهی ارتقاء تعلیم و تربیت در بین فرهیختگان است گفت: با توجه به اینکه الگوی بسیاری از نخبگان و فرهیختگان ما شهدا و ایثارگران هستند؛ بنابراین می‌توان به سمت جامعه‌ای پیش رفت که فاقد فساد بوده و مردم در کنار دولت بهترین‌ها را برای کشور فراهم کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت:‌ پشتوانه موفقیت جوانان و پرورش نخبگان در همه شرایط با خانواده‌ای بدون خشونت و پر از آرامش است؛ چرا که خانواده مأمن رشد انسان‌های برجسته است و خانواده‌ای که بر مبنای روابط احساسی و عقلی به پرورش فرزند می‌پردازد به طور قطع آینده‌ای زیبا برای آن رقم می‌خورد.

برنامه دولت، توان‌افزایی آحاد جامعه در موضوعات حقوق و حقوق شهروندی است

ابتکار در ادامه با تأکید بر کسب علم، تجربه و مهارت‌افزایی و حرکت به سمت انسانیت در خانواده‌ها، برنامه دولت را تربیت و توان‌افزایی آحاد جامعه در موضوعاتی مثل حقوق و حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: مبانی انسانی و اخلاقی، جامعه را از همه بدی‌ها و کجی‌ها دور می‌کند، و این تنها در سایه همکاری مردم، مربیان، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و همراهی مسئولان شهرستان برای کسب جامعه‌ای متعالی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه شاخص‌های محیط‌زیست، سلامت، پسماند و هوای سالم رابطه مستقیمی با زندگی انسان دارند افزود: مسائل محیط‌زیستی در کنار شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی امری ضروری در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، که زمینه جامعه‌ای سالم برای رشد نخبگان و کشف استعدادها در سطوح مختلف کشور را فراهم می‌کند.

خانواده بانشاط می‌تواند نخبه‌پروری کند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به مراسمی که روز گذشته در کتابخانه ملی برای گرامیداشت مریم میرزاخانی برگزار شده بود عنوان کرد: رشد در یک فضای سالم همراه با تعالیم دینی و به دور از هرگونه مشکل روحی و روانی و همراه با نشاط، نخبگان بزرگی را تربیت می‌کند که سبب می‌شود افرادی همچون میرزاخانی‌ها به عالی‌ترین درجه علمی برسند.

ابتکار در پایان با بیان اینکه خانواده بانشاط و به دور از تنش و خشونت می‌تواند نخبه‌پروری کند خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده‌ها و تشکل‌ها نکات کلیدی در پرورش انسان‌های برجسته است، که امیدواریم در تمام کشور این موضوع پیگیری و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شاهد سرعت پیشرفت در این زمینه باشیم.

خروج از نسخه موبایل