نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تغییر ساختار در شهرداری قدس /ادغام سازمان‌های موجود و تشکیل 7 سازمان جدید

به گزارش خبرشهر, بهزاد هرمزی در جلسه امروز مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری قدس که در محل سالن جلسات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری قدس برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس بخشنامه جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و ابلاغ وزارت کشور پیرامون تغییر در ساختار شهرداری‌ها،۹ سازمان موجود شهرداری قدس با مدیریت پسماند و اداره زیباسازی ادغام و ۷ سازمان جدید تشکیل خواهد شد.

وی افزود : در ساختار تشکیلاتی جدید کاهش سطوح سازمانی و تجمیع سازمان‌هایی که تقریبا کارکرد یکسانی دارند مطرح است و این امر اساسا منجر به کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها خواهد شد.

سرپرست شهرداری قدس با بیان اینکه مدت زمان و فرصت پیاده‌سازی ساختار جدید در شهرداری ۲ماه است، تصریح کرد: در این راستا از نظرات و پیشنهادات مدیران سابق و پیشکسوتان عرصه مدیریت در حوزه شهری نیز استفاده خواهیم کرد. همچنین از مدیران سازمان‌ها می‌خواهم با بررسی بخشنامه جدید، موانع و مشکلات احتمالی آن را بررسی کرده و راهکارهای خود را ارائه کنند.

هرمزی یادآور شد: در ساختار سازمان‌های جدید شهرداری قدس”سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری” با ادغام سازمان پارک‌ها و فضای سبز و اداره  زیباسازی، “سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر ” با ادغام سازمان تاکسیرانی، سازمان اتوبوسرانی و سازمان پایانه‌ها و “سازمان مدیریت پسماند” با ادغام سازمان خدمات موتوری و مدیریت پسماند تشکیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت آرامستان‌ها، سازمان میادین میوه و تره‌بار و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس نیز کما فی‌السابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

همچنین در این جلسه، با توجه به در پیش بودن مناسبت‌های ملی و مذهبی در هفته‌های آتی، هماهنگی‌های لازم با مدیران سازمان‌ها در رابطه با برگزاری مراسمات و ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان انجام و مقرر شد سازمان‌ها برنامه‌های خود را در این رابطه اعلام کنند. بر همین اساس با توجه به اینکه چند مناسبت مهم از جمله هفته دفاع مقدس، دهه اول ماه محرم، بازگشایی مدارس و هفته آتش‌نشانی در بازه زمانی هفته آخر شهریور و هفته اول مهرماه واقع شده، دستورالعمل‌هایی برای این ایام تدوین و به سازمان‌ها اعلام شد.

طبق این دستورالعمل‌ها، مقرر شد اداره زیباسازی فضاسازی و رفع نازیبایی‌های شهر را برای بازگشایی مدارس در دستور کار قرار دهند. از سوی دیگر سازمان‌ها موظف شدند برای ایام ماه محرم نسبت به فضاسازی و کنترل سد معبر اقدامات لازم را انجام دهند و در رابطه با هفته دفاع مقدس برنامه‌های خود را اعلام کنند. همچنین مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی متناسب با ایام محرم برگزار خواهد شد.

 

منبع: شهرداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل