نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جشن بزرگ غدیر در شهرستان قدس برگزار شد

به گزارش خبرشهر، جشن بزرگ عید سعید غدیر خم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان قدس شب گذشته در محوطه بیرونی آمفی تئاتر باغ ملی برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،اجرای  برنامه های مختلف در راستای معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید همه‌ی مسلمانان و محور وحدت اسلامی، ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی شامل مولودی خوانی،سخنرانی مذهبی،نورافشانی ،اجرای مسابقه و اهدای جوایز،تقدیر از سادات و …از آیتمهای این مراسم بود.

 

علاوه بر این مراسم،جشن بزرگ دیگری  ساعت ۱۱ صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امام جمعه شهرستان قدس مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مسجد جامع شهر قدس برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهرستان شهریار در این مراسم به عظمت واقعه غدیر در جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت : واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم، یکی از پر اهمیت ترین و عظیم ترین حوادث تاریخ اسلام است که به ان باید بیشتر پرداخت و لازم است در کنار جشن‌هایی که به این مناسبت برگزار می‌شود از جوانب مختلف شخصیت علی(ع) نیز گفته شود.

وی افزود : باید تلاش کرد تا غدیر مظلوم و تنها نماند و در مسیر تبیین هر چه بیشتر آن حرکت کرد، که اگر این‌گونه نباشد دشمن به خواسته‌های خود می‌رسد؛ چرا که ولایت برجسته‌ترین نعمت غدیر است.

گفتنی است،در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف مقام و منزلت مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) مدیحه سرایی کردند.

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس

 

خروج از نسخه موبایل