نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل فاجعه انسانی در میانمار پذیرفتنی نیست

گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن گرامیداشت عید غدیر خم و دعوت خود و عموم نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: سه مطلب را در ارتباط با غدیر عنوان می کنیم که نخستین آن ایجاد تشکیک برخی افراد در واقعه غدیر است، که می‌گویند چرا هر ساله از واقعه غدیر تجلیل می‌شود.

وی افزود: غدیر به واقع ادامه‌دهنده دین و تفسیرکننده دین است، و همچنین غدیر ادامه نبوت است که در امامت تجلی می‌کند و در واقع ادامه امامت و ولایت است، و اگر ما شیعیان جانب قرآن را گرفته و امامت را رها کنیم قطعاً منحرف می شویمف و به واقع این دو در کنار هم قرار دارند و جداشدنی نیستند.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه برخی کوردلان توجه به غدیر را سبب اختلاف می‌دانند تصریح کرد: غدیر تبیین‌کننده دین است، و سبب تقریب همه به هم می‌شود و این خواسته آن‌ها که در خفا و آشکار به دنبال آن هستند هیچ‌گاه به دست نخواهند آورد و غدیر مجمعی برای بیان حرف‌های مشترک است.

سالمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی نیز با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو بیان کرد: مناسبت‌هایی را در پیش داریم که نخستین آن امروز است که یادآور حوادث میدان ژاله تهران است، که در دفاع از دین و نظام و مرجعیت توسط رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند تا نامشان بر این میدان در تاریخ جاودانه بماند.

وی در ادامه نیز افزود: مناسبت بعدی فرا رسیدن عید غدیر است،که لازم است در کنار جشن‌هایی که برگزار می‌شود از جوانب مختلف شخصیت علی(ع) نیز گفته شود، باید تلاش کرد تا غدیر مظلوم و تنها نماند و در مسیر تبیین هر چه بیشتر آن حرکت کرد، که اگر این‌گونه نباشد دشمن به خواسته‌های خود می‌رسد؛ چرا که ولایت برجسته‌ترین نعمت غدیر است.

امام جمعه شهریار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مناسبت بعدی ولادت امام موسی کاظم(ع) و پس از آن دیگر ایام شهادت آیت الله مدنی دومین شهید محراب و شیخ محمد خیابانی است.

سالمی همچنین به روز سینما اشاره کرد و گفت: باید در مسیر فرهنگ از سینما بهره برد، و پیش از پیش این موضوع رو مورد توجه قرار داد که مبادا فرهنگ غربی در این قاب قرار گیرد و هر کاری که انجام می‌شود در مسیر رشد و اعتلای اسلام، انقلاب و نظام باشد .

وی در پایان با اشاره به فاجعه انسانی در میانمار خاطرنشان کرد: ۴درصد جمعیت میانمار را  مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ اما امروز وحشیانه‌ترین جنایات در این کشور در حال انجام است، و معلوم نیست مدعیان حقوق بشر کجا هستند و چرا سازمان ملل خاموش مانده، و معلوم نیست چه می‌شود که جایزه صلح را به افرادی می‌دهند که ظالمانه‌ترین کارها را انجام می‌دهند.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل