نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پژوهش سرای شهرستان ملارد افتتاح شد

به گزارش خبرشهر، علی کوثری مدیر پژوهش سرای بوعلی در آئیین افتتاحیه این مراسم اظهار داشت: این مرکز با مساحتی نزدیک به ۴۵۰ متر با کاربری آموزشی، تحقیقی و پژوهشی ایجاد شده است و فضایی که در اختیار داریم در قالب آموزشگاه و آزمایشگاه است، موضوعاتی در قالب رباتیک، فیزیک و شبمی و زیست و زمین شناسی ایجاد شده است.

وی افزود: هدف اصلی ایجاد پژوهش سراها ایجاد فضا برای دانش آموزانی است که از لحاظ علمی و پژوهشی و تحقیقی و استعدادی از بقیه فراتر هستند در این اماکن پرورش پیدا کنند و مسیر خوبی در جهت مناسبی قرار بگیرند.

کوثری افزود: از دیگر علل ایجاد پژوهش سراها برگزاری سمینارها و مسابقات علمی و پژوهشی در کل استان و در سطح کشور است و پرورش دانش آموزانی برای راهیابی به المپیادهای مختلف است و بیشتر جنبه فوق برنامه دارد.

مدیر پژوهش سرای بوعلی شهرستان ملارد با بیان این که دانش آموزانی که در این پژوهش سرا حضور پیدا می کنند، به نوعی از سطح علمی بالاتری نسبت به سایر دانش اموزان دیگر به خوردار هستند، گفت: همه دانش آموزان در هر رشته ای می توانند در این پژوهش سرا به طور رایگان فرم ثبت نام را پر کنند و این ثبت نام به منزله گرفتن آمار و داشتن اطلاعات دانش آموزان ثبت نامی می باشد چرا که حضور دانش اموزان عزیز در این محیط یک فوق برنامه است و رفت و امد و حضور عزیزان باید تحت کنترل باشد.

وی افزود: ملارد منطقه ای است که دانش آموزان آن دارای سطح متوسطی هستند، اما تعداد نخبگان این منطقه زیاد نیست اما همین تعداد کم هم دارای سطح علمی بالایی هستند که در سال قبل توانستند رتبه های کشوری را کسب کنند.

کوثری گفت: ۳ نفر در رشته ازمایش الکترونیک و رباتیک رتبه کسب کردند و اینها دانش اموزانی هستند که با حضور و همکاری خود در پژوهش سرا توانستند سبب ارتقا سطح علمی و دانش خود را بالا ببرند که بتوانند با دانش اموزان کل کشور به رقابت بپردازند.

منبع: فرمانداری شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل