نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سیاست افزایش امکانات ، بدون فراهم سازی فرصت های شغلی در حوزه های روستایی،اشتباه بود

به گزارش خبرشهر، بهمن خطیبی،فرماندار ملارد در همایش استانی مدیریت روستایی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و دهیاران فعال در استان تهران،در فرهنگسرای بعثتِ بخش صفا دشت شهرستان ملارد برگزار شد،با اشاره به لزوم تحرک هر چه بیشتر روستاها در تولید و اشتغالزایی،اظهار داشت:به واقع با ارتقای ضریب تولید و اشتغال،انگیزه مهاجرت از روستاها به حداقل ممکن کاهش می یابد.

وی افزود:اصلی ترین عامل مهاجرت را می توان در تلاش برای دستیابی به زندگی و رفاه هر چه بیشتر جستجو کرد که به تدریج این رویکرد،روستاها و شهرها را توامان با یکدیگر متضرر ساخته است.

خطیبی عنوان کرد:به واقع سیاست افزایش امکانات بدون تامین فرصت های شغلی در روستاها روش و رویه ای غلط و ناصحیح بود که نتیجه آن در ظهور و بروز برخی از مشکلات و چالش های فعلی در جامعه روستایی ،ملموس به نظر می رسد.

فرماندار ملارد گفت:با عنایت به روش های غلطی که در گذشته شاهد بوده ایم،دولت تدبیر و امید حمایت مضاعف و فزاینده از روستاها را در دستور کار قرار داده که نمود آن در افزایش قابل توجه پرداخت ارزش افزوده به روستاها،قابل احساس می باشد.

وی افزود:انتظار می رود به موازات،حمایت ها و پشتیبانی های دولت،دهیاری ها شوراهای روستایی نیز در راستای جذب مشارکت بخش خصوصی،کارآفرینی و اشتغالزایی حرکت کنند.

فرماندار ملارد عنوان کرد:ضرورت بعدی به تلاش برای خودکفایی معطوف می شود،امری که نقش تعیین کننده ای در مهار و پیشگیری از بروز مشکلات اقتصادی در روستاها، ایفا می کند.

خطیبی گفت:سیاست توسعه اشتغال محلی،ضرورتی است که باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و قطعا خروجی این سیاست ها و رویکرد،در بالندگی و پویایی هر چه بیشتر روستاها متجلی خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد:به اعتقاد بنده،باید به فراخور موقعیت منطقه ای روستاها ،جمعیت ساکن در آن ها و استعدادها و توانمندی هایی که صورت بالقوه در این نواحی وجود دارد نسبت به طراحی آمایش سرزمینی در محدوه های اینچنینی اقدام شود که قطعا با تعریف کارشناسی آمایش سرزمینی ( که برای هر روستا مختصات و اقتضائات خاص به خود را نیز می طلبد) در مسیر شکوفایی و توسعه پایدار روستایی به توفیقات هر چه بیشتری نائل خواهیم شد.

منبع: آریا

خروج از نسخه موبایل