نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شورای پنجم شهرقدس تعامل‌محور است؛ ایجاد درآمد پایدار معیار اصلی در انتخاب شهردار

به گزارش خبرشهر، محسن عسگری با اشاره به جلسات برگزار شده پیرامون انتخاب شهردار شهرستان قدس اظهار داشت: در چند روز اخیر انتخاب شهردار در دستور کاری اعضای شورا قرار گرفته است که در همین راستا شورای شهر به نیابت از مردم از طریق یک فراخوان، از کاندیداها خواسته تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

برای انتخاب شهردار فراخوان داده‌ایم

وی افزود: در حال حاضر برحسب فراخوانی که برگزار شده است، حدود ۵۰ نفر رزومه خود را ارائه کرده و افراد به‌ صورت تک‌به‌تک و در جلسات رسمی و غیررسمی، با توجه به شاخص‌ها و موضوعاتی که مدنظر اعضای شورا بوده، بررسی شده و در نهایت به یک جمع‌بندی ۶، ۷ نفر رسیدیم که امید است با نشست‌های تخصصی بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس پیرامون مزیّت طرح ارائه فراخوان تصریح کرد: برگزاری یک فراخوان سبب می‌شود چهره‌های جدیدی برای مسند شهرداری معرفی شوند و شورای شهر در انتخاب شهردار محدود به افراد نشود؛ چرا که شهرقدس به دلیل اینکه به ‌عنوان یک ‌قطب علمی و صنعتی مطرح است، نیازمند یک شهردار قوی و توانمند است.

ایجاد درآمد پایدار معیار اصلی برای انتخاب شهردار است

عسگری با بیان اینکه پاک‌دستی و توانمندی در اجرای کارهای جهادی از اصلی‌ترین شاخصه‌هایی است که برای انتخاب شهردار مدنظر شورا است عنوان کرد: اصلی‌ترین شاخصه‌ای که برای انتخاب مسند شهرداری در نظر داریم داشتن توانمندی در راستای پول‌سازی با استفاده از منابع قانونی موجود است، که فرد منتخب بدون صرف منابع مالی موجود، در راستای ایجاد درآمد پایدار تلاش کند.

وی از چالش‌های موجود بر سر راه مدیریت شهری گفت و تصریح کرد: در شرایط فعلی حفظ افراد توانمند و برقراری ثبات نیروی انسانی و پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز از دیگر برنامه‌‌های محوری ما در سطح شهرستان است.

رویکرد شورای پنجم تعامل محور است

رئیس شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به مشکلات و تناقضاتی که بین مدیریت مناطق صنعتی و مدیریت شهری وجود دارد گفت: قطعاً صنایع به ‌عنوان یکی از منابع غنی و به ‌عنوان یک ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در سطح شهرستان مطرح هستند و بی‌تردید در سایه تعامل بسیاری از مشکلات حل و رفع خواهد شد.

عسگری در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد شورای پنجم تعامل محور است و اعتقادمان بر این است که تعامل و همکاری منسجم با سایر دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان شهر در پیشرفت امورات شهری، آبادانی شهر و رضایت شهروندان نقش مؤثری دارد.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل