نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سرانه‌های درمانی و آموزشی شهرقدس پاسخگوی نیاز مردم نیست/ شورای شهر برنامه توسعه ۴ ساله را به شهرداری ارائه دهد

به گزارش خبرشهر، سید مهدی محمدی در ملاقات مردمی با مردم شهرستان در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، اظهار داشت: هفته‌ دولت یادآور خدمات پاک و صادقانه دو دولتمرد عرصه خدمت شهید باهنر و رجایی است که بر همه ما لازم است با پیروی و تأسی از این دو شهید بزرگوار در مسیر خدمت‌گذاری تلاش کنیم.

وی افزود: خوشبختانه شورای اسلامی دوره پنجم نیز با بینش و بصیرت انقلابی شما مردم شریف و با کسب حداکثر آراء کار خود را آغاز کرده است که امیدواریم منشأ برکات فراوان و پیشرفت روزافزون شهرستان باشیم.

فرماندار قدس با تأکید بر اینکه شورای دوره پنجم باید عملکردی متفاوت از خود ارائه دهد تصریح کرد: شوراهای اسلامی دوره پنجم و عملکرد آن در سطح کلان زیر ذره‌بین قانون‌گذار قرار گرفته که امیدواریم در شهرستان قدس نیز شورا نسبت به تدوین و تنظیم برنامه چهارساله اقدام کند و منتظر ارائه راهکار، طرح و برنامه از سوی شهرداری نباشد.

محمدی با بیان اینکه در چهار ساله گذشته ۹۱ پروژه با اعتباری بالغ ۱۶۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح‌شده است گفت: اعضای شورای اسلامی دوره پنجم و مجموعه شهرداری و سایر ادارات خدماتی باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارتقاء سرانه‌های فرهنگ، بهداشتی، درمانی، خدماتی و آموزشی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه درمانگاه ۱۲ بهمن با داشتن تنها چند تخت را نمی‌توان به‌عنوان بیمارستان تلقی کرد افزود: بیشتر کارایی این بیمارستان به‌عنوان یک زایشگاه محسوب می‌شود و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات درمانی شهروندان باشد.

فرماندار قدس در بخش دیگری از سخنانش به پروژه پل تقاطع غیر هم‌سطح ورودی شهر اشاره کرد و گفت: تمام تلاش و رایزنی ما بر این است که بتوانیم اعتبار دولتی لازم را جهت تکمیل پروژه را کسب کنیم و اگر این موضوع محقق شود می‌توانیم این نوید را به شهروندان بدهیم که در دهه فجر از این پل بهره‌برداری شود.

محمدی با تأکید بر افزایش سرانه‌های آموزشی در سطح شهرستان عنوان کرد: پذیرفته‌ایم که فضاهای آموزشی موجود در شهرستان پاسخگوی دانش‌آموزان این شهر نیست و باید اقدام جدی را در این زمینه انجام دهیم که در همین راستا کلنگ احداث ۸ مدرسه در فضاهای مختلف شهر زده‌ شده که امید است با جذب اعتبارات دولتی و کمک خیرین مدرسه‌ساز هرچه زودتر عملیات ساخت این مدارس به اتمام برسد

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف اجرایی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه در سطح شهرستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۴ کارگروه فعال در حوزه فرمانداری تشکیل‌شده که صرف تشکیل جلسات کفایت نمی‌کند و لازم است تمامی صورت‌جلسات نهایی شده توسط این کارگروه‌ها در سطح شهرستان و توسط دستگاه‌هایی اجرایی شهر اجرایی شود.

فرماندار قدس پیرامون پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: تعداد زیادی از این پروژه‌ها مربوط به حوزه شهرداری است که با افتتاح و بهره‌برداری از آن، بیش از ۷۵۰ فرصت شغلی برای جوانان این شهر مهیا می‌شود.

محمدی در مورد ساماندهی صنف ضایعات در ابتدای وردی شهر که جلوه ناموزونی را به شهر بخشیده است گفت: اداره راه و شهرسازی اگر نمی‌تواند از حریم خودش دفاع کند؛ کارها را به ما بسپارد که خود وارد عمل شویم و بتوانیم ورودی شهر را از صنف ضایعات و نخاله‌های موجود پاکسازی کنیم.

وی در پایان با طلب یاری از اصحاب رسانه و جراید خاطرنشان کرد: شورای شهر برای شش‌ماهه دوم باید برنامه منظم و تدوین‌شده‌ای ارائه دهد و در همین راستا از اصحاب رسانه می‌خواهم که با تمام قدرت واردشده و حقایق را نشر دهند و من نیز پشتیبان و حامی آن‌ها خواهم بود.

خروج از نسخه موبایل