نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دستور فرماندار شهرستان ملارد برای جلوگیری از فعالیت عطاری های غیر مجاز در این شهرستان

به گزارش خبرشهر، خطیبی فرماندار ورئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد، در جمع اعضای شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان بر لزوم برخورد قانونی درجهت فعالیت عطاری های فاقد پروانه در سطح شهرستان و جلوگیری از فروش هرگونه داروی گیاهی در عطاری ها و معرفی فروشندگان به مراجع قضایی تاکید کرد.

فرماندار ملارد گفت:باید با افرادی که سلامت جامعه را برهم می زنند برخورد قانونی صورت گیرد. خطیبی بر مردمی کردن مبارزه و مقابله با اعتیاد تاکید کرد و گفت: باید مردم در این بحث همکاری لازم را داشته باشند و به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند. وی با بیان اینکه مردمی کردن مبارزه با اعتیاد یک مولفه در بحث پیشگیری از اعتیاد است، افزود: استفاده از شیوه ها و ابزارهای مدرن در بحث کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار موثر است.

ریس شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان ملارد با بیان این مطلب که حیات بشری نیازمند امنیت و آرامش خاطر است گفت : یکی از مهمترین مسائلی که امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره می اندازد مسئله اعتیاد و مصرف مواد مخدر است. وی افزود: خسارت های وارده به حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی که به واسطه گسترش اعتیاد و توزیع مواد مخدر به جوامع تحمیل شده است رقم بسیار بالایی است که باید اقدام اساسی در این راستا صورت گیرد.

فرماندار ملارد با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در مسئله مبارزه با مصرف مواد مخدر و بیماری اعتیاد اظهار داشت: لازم است تمامی دستگاه‌ ها با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری دقیق از تمامی ظرفیت های خود برای مقابله با این پدیده شوم استفاده نمایند.

در ادامه سرهنگ حسینی خواه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد طی گزارشی از کشف ۱۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری خبرداد و گفت: در این راستا ۳۲۸ نفر از توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شده اند. در ادامه پس از ارائه گزارش کمیته های زیر مجموعه این شورا، مصوبات جلسه قبل قرائت و پیگیری شد.

برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد، واگذاری مرکز ماده ۱۶ اخوان به بهزیستی و احداث خانه های مهربانی برای رهایی یافتگان از اعتیاد از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل