نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مساجد همواره نقش هدایتگری و روشنگری داشته‌اند

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد تقی موحد نوری با اشاره به هفته مساجد اظهار داشت: ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، و یک ماه پس از این واقعه به پیشنهاد ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی این روز به نام «روز جهانی مسجد» نام‌گذاری شد و به این ترتیب، سی‌ام مرداد (۲۱ آگوست) هر سال یادآور این روز است.

وی با بیان اینکه شاخص‌ترین و پیشرفته‌ترین بناهای هر دوره معماری ایران پس از ورود اسلام را می‌توان در مساجد مشاهده کرد افزود: مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است.

رئیس اداره امور مساجد شهرستان قدس تصریح کرد: در کشور ما اهمیت مسجد نشانه‌ای از پذیرش و اقبال مردم ایران نسبت به دین اسلام است چرا که در دورترین نقاط کشور نیز مساجد مهم‌ترین بناهای اطراف زندگی مردم بوده و هستند.

موحد نوری با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی مذهبی باید مسجد محور شود عنوان کرد: در این برهه حساس از نظام و باتوجه به ابزارهای تبلیغاتی دشمن و تهاجمات فرهنگی که با هدف انحراف مردم و به ویژه نسل جوان در حال شکل‌گیری است، باید برای احیای هر چه بیشتر مساجد که به عنوان پایگاه مقابله با این انحرافات است، کوشید.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در توسعه فرهنگی و علمی کشور نقش دارند گفت: داشتن شناخت درست از مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت تحقق این مهم با توجه به اینکه مساجد همواره نقش هدایتگری و روشنگری داشته‌اند، می‌توانیم با تهدیدها و توطئه‌ها مقابله کنیم.

رئیس اداره امور مساجد شهرستان قدس ادامه داد: شهرستان قدس دارای ۵۳ مسجد است که از این تعداد ۴۳ مسجد دارای امام جماعت هستند و به اعتقاد بنده با توجه به سرانه جمعیتی این منطقه نیازمند توسعه و ساخت هرچه بیشتر مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای سالم‌سازی و تزکیه فضای جامعه است.

موحد نوری در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام برنامه‌های مختلفی با محوریت مسجد و جهت تشریح و تبیین نام‌گذاری روز مساجد در محلات مختلف شهر برگزار شده است که ۳ مسجد نیز در سه نقطه از شهر اقدام به برگزاری محفل ختم قرآن کریم کرده‌اند که ثواب آن را به شهید سرافراز محسن حججی اهدا کردند.

 

خروج از نسخه موبایل