نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ملارد برگزار شد

به گزارش خبرشهر، به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار ، باحضور خطیبی فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه ملارد، معاونین فرماندار، بخشدار صفادشت و شهردار ملارد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و برتر این شهرستان برگزار شد .

خطیبی فرماندار شهرستان ملارد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند .

خطیبی با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران در انعکاس خبر گفت: نیازمندی به خبرنگاران و رسانه ها امروزه غیرفابل انکار است. وی تصریح کرد: تولید خبر باید سمت و سوی مردمی داشته باشد. استفاده از آمار مقایسه ای و واقعی بر اساس نکات علمی و کارشناسی از مواردی بود که فرماندار ملارد در تهیه خبرها برآن تاکید کرد. خطیبی با بیان اینکه بعضا اخباری می بینیم که از جایگاه خبری مناسبی برخوردار نیست، افزود: این به مسئولان هم برمی گردد که چقدر اطلاعات واقعی به خبرنگاران ارائه دهند تا مردم به صورت صحیح از عملکردها و فعالیت های مسئولان آگاه شوند. وی با بیان اینکه باید زمینه ایجاد نشریات تاثیرگذار در شهرستان ملارد فراهم شود، گفت: با اطلاع رسانی دقیق و درست و مبتنی بر آمار و ارقام واقعی می توان نشریاتی تاثیرگذار و آگاهی بخش ایجاد کرد.

فرماندار ملارد با اشاره به جایگاه ویژه فضای مجازی در جامعه گفت: در فضای مجازی جریان ها خبری وجود دارد که بعضاً اخبار را وارونه جلوه داده می دهند که باید در این زمینه مردم و فعالان این عرصه به کمک دولت بیایند تا بیشتر از مزیت های این تکنولوژی بهره مند شویم.
وی با تاکید بر اینکه باید روشی برای مهار آسیب های اطلاع رسانی از طریق شبکه ها اجتماعی ایجاد شود، اظهار داشت: اگر رسانه وظیفه خود را در تولید و انتقال خبر به درستی انجام دهد، در حوزه های دیگر هم می تواند اثرگذار باشد؛ بویژه در حوزه فضای مجازی و تهاجم فرهنگی آسیب ها به حداقل خواهد رسید. خطیبی از خبرنگاران خواست که ارتباط بیشتری با مسئولان داشته باشند و گفت: به این ترتیب مردم از اقدامات دوو فعالیتهای صورت گرفته به درستی مطلع خواهند شد. فرماندار ملارد گفت: انعکاس اطلاعات به صورت واقعی و مردم را گمراه نکنیم. تا به سراغ ماهواره و شبکه های اجتماعی نرود.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: انعکاس اطلاعات باید به صورت واقعی باشد نه اینکه با انتشار اخبار غلط و شایعات مردم را گمراه کنیم تا به سراغ ماهواره و شبکه های اجتماعی بروند.
در ادامه حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و مدافع حرم، اظهار داشت: آسایش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم و باید قدردان سرمایه های دفاع مقدس باشیم. وی با بیان اینکه اولین خبرنگار تاریخ حضرت زینب (س) بود، گفت: اگر حضرت زینب (س) نبود نهضت عاشورا مطمئناً ماندگار نمی شد و به این سبک زنده و باقی نمی ماند. امام جمعه ملارد افزود: آن حضرت با ایثار و فداکاری هم از تمامی وقایع عاشورا حراست و هم آن را به نسل دیگر منتقل کرد. وی وظیفه مهم خبرنگار در جامعه امروز را ایجاد رابطه بین مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان نیز باید از این فرصت استفاده کنند؛ چراکه خبرنگاران گوش و چشم مسئولان در درک بدون واسطه گرفتاری ها و معضلات مردم هستند. حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مسئولان باید خبرنگاران را یک فرصت بدانند و نه یک مشکل و معضل، بیان کرد: بعضی  از مسئولان شکایت دارند که خبرنگاران دردسر آفرین هستند، این در حالی است که باید قدردان خبرنگاران باشند
درپایان این مراسم که نشست رسمی تجلیل از خبرنگاران در سطح شهرستان ملارد محسوب می شود خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان مشکلات و تبادل نظر در خصوص برخی نارساییهای عرصه خبر و اطلاع رسانی در سطح شهرستان پرداختند . گفتنی است در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایای نقدی از زحمات و خدمات خبرنگاران ارتباط جمعی شهرستان ملارد تجلیل به عمل آمد .

     

  

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل