نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توجه به امور عشایر در اولویت کار دستگاه های اداری قرار گیرد

به گزارش خبرشهر، خطیبی فرماندار شهرستان ملارد صبح روز یکشنبه ( ۲۲مرداد) در جلسه شورای عشایری این شهرستان که با حضور نصیری مدیر کل امور عشایری استان تهران ، سلطانی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری و دستگاه های عضو این شورا در روستای ورآباد دهستان اخترآباد برگزار گردید در سخنانی اظهار داشت: توجه به امور عشایر در اولویت کار دستگاه های اداری قرار گیرد.

فرماندار ملارد افزود: عشایر شهرستان ملارد همچون سایر عشایر از افرادی بی ادعا و زحمت کش هستند و با تولیدات مناسب خود در زمینه گوشت قرمز و سایر محصولات دامی و لبنی نقش بسزایی دارند. خطیبی اظهار کرد: امسال ۲ جلسه شورای عشایری شهرستان ملارد برگزار شد که این جلسات در راستای افزایش خدمات رسانی به این عشایر تشکیل شد. وی تامین آب شرب دام عشایری در شهرستان ملارد را یکی از خواسته های مهم عشایر این شهرستان عنوان کردو گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر مشکلاتی برای تامین دام عشایر در این شهرستان وجود دارد که در این زمینه در خصوص تامین آب دام عشایری از طریق چاه و بهسازی پروانه های بادی در جهت تامین آب از طریق انرژی های بادی تصمیماتی اتخاذ شد.
در ادامه نصیری مدیر کل امور عشایر استان تهران نیز در سخنانی افزود: جامعه عشایری شهرستان ملارد با جمعیت ۳۵۰ خانواری بیش از ۴۸ هزار راس دام سبک در اختیار دارند. وی اظهار کرد: برای افزایش خدمات رسانی به این جامعه تولید کننده در فصل ییلاق و قشلاق امسال ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار به این عشایر اختصاص می یابد. مدیرکل امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: عشایر شهرستان ملارد همچون سایر عشایر استان تهران در امر دامپروری و تولید محصولات متنوع عشایری فعالیت دارند. وی یادآور شد: در جلسات شورای عشایری به مسائل و مشکلات عشایر در شهرستان های مختلف رسیدگی می شود و در این جلسه نیز در زمینه احداث مرکز عرضه دام زنده عشایری در شهرستان ملارد و افزایش خدمات رسانی به این جامعه تصمیمات خوبی اتخاذ شد. در ادامه این جلسه مصوبات جلسه قبل قرائت و مورد پیگیری قرارگرفت.

 

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل