نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سکوهای جنب پالایشگاه نفت پارس به سرعت جمع آوری و در جاهای دیگر شهر جای گذاری شود.

جلسه پدافند غیر عامل صبح روز یکشنبه با حضور سمیع پورمعاون مدیر کل سازمان پدافند غیر عامل استان تهران و به ریاست فرماندار و حضور روسای ادارات خدمات رسان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرشهر، جلسه پدافند غیر عامل صبح روز یکشنبه با حضور سمیع پورمعاون مدیر کل سازمان پدافند غیر عامل استان تهران و  به ریاست فرماندار و حضور روسای ادارات خدمات رسان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان از روسای هر یک از ادارات خواست  نکات مهم بحرانی سازمان خود را اعلام و پیشنهادات و اقدامات لازم را نیز مطرح نمایند.
سید مهدی محمدی فرماندار شهرستان قدس گفت:کشور پهناور ایران به دلیل ویژگیهای ژئوپلتیکی خود و واقع شدن در منطقه حساس خاورمیانه و بهره مندی از ذخائر طبیعی همیشه در معرض حوادث طبیعی و غیر طبیعی گوناگونی قرار دارد.
وی گفت : پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی،آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری ،ارتقا بر پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامهای نظامی دشمن می شود.
محمدی افزود : مقام معظم رهبری مدظله العالی در این خصوص فرمودند دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و هر ملتی نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.ما در دفاع از کشور خود در برابر عوامل بیگانه باید تمام توان و قوای خود را به کار ببندیم.
وی اضافه کرد: پدافند غیر عامل امروز یکی از دانش های روز دنیا است و بعنوان یکی از موثرترین، کار آمدترین و پایدارترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات شناخته شده است حتی کشورها با توانمندی های خاص نیز به این موضوع توجه ویژه دارند.
محمدی ادامه داد:  ضریب ایمنی در ادارات شهرستان باید بالا رود و آموزش و پرورش و دانشگاه را بستر مناسبی برای آموزش پدافند غیر عامل دانست.
در حاشیه این جلسه فرماندار به جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در خصوص هشدارهای مسئولان پالایشگاه نفت پارس، دستور داد سکوهای جنب پالایشگاه نفت پارس ( که مردم شریف شهرستان در فضای سبز ایجاد شده حاشیه نفت پارس  جهت طبخ  غذا و گذراندن ساعاتی خوش کنار خانواده  به پرپایی آتش می پردازند ) به سرعت جمع اوری و در جاهای دیگر شهر جای گذاری شود.
فرماندار شهرستان قدس در پایان خواستار احصای کامل تهدیدها و آسیب های احتمالی موجود در شهرستان شد و قرار شد در شهرستان با تلفیق حوزه مدیریت بحران به طور جد به موضوع پدافند غیر عامل پرداخته شود.

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس

خروج از نسخه موبایل