نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خطبه های نماز جمعه 13 مرداد 1396شهرستان شهریار

امام جمعه شهریار با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته توسط آمریکا و نقض بارز برجام گفت: انتظار ما از سران قوا و ناظران برجام این است که برخورد قاطع و سازنده‌ای با این موضوع داشته باشند، و در مقابل خباثت‌های دشمن مستحکم بایستند .

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار داشت: امام رضا می‌فرمایند پنج خصلت است که در شخص نباشد هیچ خیری از او به جامعه نمی‌رسد، که نخستین آن اصالت فرد است، از فرد بی‌اصل و نسب خیری به کسی نمی‌رسد، و این مهّم وظیفه پدران و مادران است که آداب نیکو را به فرزندان خود بیاموزند.

وی افزود: دارا بودن مناعت طبع، نجابت نفس یعنی هر کاری فقط برای خدا انجام گیرد، خوش اخلاقی و ترس از خداوند از دیگر ویژگی‌هایی است که امام رضا(ع) همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

امام جمعه شهریار در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی شهریار با اشاره به در پیش داشتن سالگرد نهضت مشروطه بیان کرد: در زمان مشروطه دشمنان به دنبال این بودند که دین را از سیاست جدا کنند، و با ایجاد یأس و ناامیدی در مردم، حکومت سلطه را برپا کنند، که امروز نیز همچنان پیگیر این برنامه شوم خود هستند و یکی از مهّم‌ترین مسائلی که سبب شد مشروطه شکست بخورد جدایی دین از سیاست و مأیوس کردن مردم بود که پایان آن نیز چنین شد، و آن‌ها بر مردم مسلط شدند و مرجعیت را به دار آویختند.

سالمی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی فرمودند که بی‌بصیرتی و غفلت سبب شکست مشروطه شد، و امروز نیز ایشان همچنان تأکید دارند که مراقب دشمن بوده و نفوذ را جدی بگیرند؛ چرا که اگر مراقب نباشیم دشمن وارد مسجد و مراکز فرهنگی ما شده و با نفوذ خود مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد می‌کند.

وی در ادامه به روز حقوق بشر و کرامت اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ روز حقوق بشر و کرامت اسلامی به مناسبت بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی نام گرفته است، آن‌هایی که خود ناقض حقوق‌بشر هستند امروز در جبهه مدافعان حقوق بشر قرار گرفته‌اند، که لازم است در این زمینه نیز هوشیار بود.

امام جمعه شهریار با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته توسط آمریکا و نقض بارز برجام عنوان کرد: انتظار ما از سه قوه و ناظران برجام این است که برخورد قاطع و سازنده‌ای با این موضوع داشته باشند، و در مقابل خباثت‌های دشمن مستحکم بایستند.

سالمی در ادامه با انتقاد به بی‌تفاوتی برخی مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی افزود: دشمن هر لحظه به دنبال منزوی کردن کشور است؛ اما این را بداند که جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه، مردم و مسئولان دلسوز آن همچنان در مسیر عزّت قدم برخواهد داشت و در مقابل دشمنان یک لحظه عقب ننشسته و هوشیار خواهیم بود، اما لازم است مسئولان به داد حوزه‌های علمیه، مساجد و غیره برسند؛ چرا آن‌هایی که صادقانه کار می‌کنند، دیده نمی‌شوند و یک عده تنها به دنبال این هستند که پول روی پول بگذارند و ساختمان بالا ببرند.

وی در پایان با اشاره به اتفاقاتی که اخیراً در بحث ارزش افزوده و گرفتن آن از مردم در منطقه رُخ داده است خاطرنشان کرد:‌ لازم است نظارت بیشتری در این موضوع صورت پذیرد؛ چرا که برخی کارخانه‌داران و واحدهای تولیدی و خدماتی به خاطر فشارهای مالیاتی با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند که نیاز است مسئولان دولتی و مالیاتی از این رخدادها که در حوزه اشتغال اشکالات بسیاری را ایجاد می‌کند، جلوگیری کنند.





















منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل