نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کار هدفدار، تحول‎گرا و مدون باید در رأس امور شوراهای شهریار باشد

فرماندار شهریار گفت: کاری که برای مردم توسط شوراهای شهریار انجام می‌شود باید هدف‌دار، تحول‌گرا و مدون باشد تا اثرات خوبی برای مردم داشته باشد.

به گزارش خبرشهر، سعید ناجی در اولین همایش از سلسله همایش‌های تدبیر دولت امید ملت در آیینه عملکرد شوراها و شهرداری‌های شهریار که ظهر امروز در فردوسیه این شهرستان با حضور ائمه جمعه و جماعات، معاونان فرماندار و مسئولان شهرداری فردوسیه و عموم مردم برگزار شد اظهار داشت: این‌گونه برنامه‌ها که با هدف ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های شهرداری، شورا و دولت تدوین شده است، طلیعه خوبی برای شروع فعالیت‌ها در منطقه خواهد بود.

وی افزود: این همایش که اولین آن در شهر فردوسیه برگزار شد با هدف ارائه گزارش عملکرد شورای دوره چهارم در پایان دوره خدمت‌شان انجام شده تا امور را به منتخبین دور پنجم شوراها تحویل دهند و این را باید عنوان کرد که اگر تعامل، یک‌دلی و یکپارچگی وجود داشته باشد هم برای مردم و هم منطقه می‌تواند منشأ خیر و برکات بسیاری باشد .

فرماندار شهریار با اشاره به لزوم ارائه برنامه‌ها و خدمات مختلف برای مردم عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش‌ها، صرف‌نظر از هرگونه ارائه عملکرد این است که اقدامات فرهنگی، ورزشی، خدماتی، اقتصادی و… به عموم مردم ارائه شود که این امر سبب می‌شود که اقدامات به شکل موثری نمایان شده و هم‌چنین جدیت در کارهای پیش‌رو را بیشتر می‌کند.

ناجی ضمن تقدیر از اقدامات مسئولان شهرستان بیان کرد: هنوز با آن چیزی که مدنظر است فاصله داریم که انتظار می‌رود علی‌رغم همه مشکلات و دغدغه‌ها برای هر شهر به صورت ویژه همراه با نیازسنجی‌ها، اقدامات لازم پیگیری شده تا نیازهای شهروندان با سرعت فراهم شود.

وی ادامه داد: شهر و تمام امکانات مالی و اعتباری آن امانتی است که از ناحیه مردم به شهرداری و شورا سپرده شده و باید این افراد امانت‌دار باشند و همه اقداماتی که به دنبال اجرایی کردن آن هستند را تنها در مسیر قانونی پیگیری کنند و این را بدانند که هرگونه کاهلی در این مسیر با اصل امانت‌داری منافات دارد و به واسطه مسئولیتی که دارند باید پاسخگو باشند.

فرماندار شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شوراها باید به دور از هرگونه نفع شخصی برنامه‌ها را پیگیری و تنها منفعت جمعی و شهری مدنظرشان باشد گفت: به واسطه اعتمادی که مردم به نمایندگان‌شان در شوراها دارند، باید شب و روز با تلاش، کار، مشورت و همدلی در جهت ارتقا کمی و کیفی همه امکانات و رفع مشکلات مردم مجدانه قدم بردارند و هر گاه که دیدند نمی‌توانند اقدام موثری انجام دهند خود از میدان خارج شوند .

ناجی تصریح کرد: باید همه به دنبال تحول گسترده باشیم و هر لحظه نسبت به گذشته دستمان پرتر باشد تا به اطمینانی که مردم به ما داشته‌اند پاسخ صحیح داده باشیم و نکته مهم دیگر بحث نظارت فرمانداری در هر لحظه است که به‌صورت جدی در حال پیگیری و اقدام است و این را همه باید بدانند که از کوچک‌ترین اقدامی که منافع جمعی و شهری را لحاظ نکند، نخواهیم گذشت و با برخورد لازم نمی‌گذاریم تصمیمات نادرست به نتیجه برسد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شوراها و همه مسئولان در هر لحظه باید در چهارچوب قانون حرکت کنند خاطرنشان کرد: نیازهای مردم باید شناسایی و اولویت‌بندی شده و در ادامه با نگاه تحول‌گرا و هدف‌دار برنامه‌ها مدون و تدوین شود تا منشأ برکات زیادی برای عموم شهروندان باشد، به علاوه اصحاب رسانه نیز با همراهی و نگاه ویژه‌ای که دارند می‌توانند مسئولان را در مسیر خدمت‌شان یاری کنند.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل