نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مسئولان از همه ظرفیت‌های شهرستان در راستای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند

به گزارش خبرشهر، خطیبی فرماندار ملارد در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان که با حضور شاه کرمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، معاونین و مدیران دستگاه های عضواین کارگروه در محل فرمانداری برگزار گردید، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهار داشت:

برای تحقق این شعار از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و همه دستگاه‌ها نیز باید تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند. وی توسعه اشتغال را به عنوان یکی از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: باید ظرفیت‌های موجود شناسایی شود و بر اساس این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد. فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا فرصت‌های جدید شغلی در شهرستان ملارد ایجاد شود. وی با تاکید بر لزوم شناسایی فرصت‌های شغلی بومی در این شهرستان، بیان کرد: توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار همه مسئولان باشد.خطیبی یکی از مهمترین اهداف تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری را شناسایی و ایجاد فرصت‌های شغلی عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای یکی از اهداف مورد نظر در این کارگروه است. احداث ساختمان اداری اداره تعاون،ساماندهی تعاونی ها، اختصاص بودجه برای ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی برای کارگران این شهرستان، استقرار صندوق کار آفرینی،ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی از خواسته ای خطیبی در این جلسه بود. 
در ادامه شاه کرمی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از اجرای سه طرح اشتغالزایی تکاپو ، روستا تعاون و کاروزی به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار در استان تهران خبر داد. شاه کرمی افزود: محور اصلی این طرح ها مهارت ورزی و تخصیص تسهیلات با توجه به مزیتهای هر منطقه است. وی گفت: به منظور اجرای
  طرح تکاپو که متناسب با  قابلیت ها و توانمندیهای هر شهر صورت می گیرد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای استان تهران در نظر گرفته شده است. شاه کرمی افزود: به زودی سهم هر شهرستان  برای دریافت این تسهیلات  معین خواهد شد و مسئولیت اجرای طرح تکاپو نیز برعهده فرماندار و مسئولان شهرستان ها است.مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، درادامه  به اجرای  طرح روستا  تعاون در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این طرح مختص روستاهایی است که دارای مزیت های خاص هستند و تا کنون ۹۸ روستای با مزایای ویژه در استان شناسایی شده است. شاه کرمی با بیان اینکه  تلاش می شود در طرح روستا تعاون ، مهارتهای فنی در محیط های واقعی به اجرا گذاشته شود گفت: در قالب این طرح تسهیلاتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با سود کم تخصیص داده می شود. شاه کرمی اظهار داشت: ایجاد  اشتغال در طرح های جدید دولت، سرمایه وتسهیلات محور نیست بلکه برمبنای مهارت است و از همین رو در طرح کارورزی روی مهارت تمرکز شده است. در ادامه هرکدام از دستگاه های عضو این کارگروه گزارشی از اقدامات خودرا در خصوص ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ملارد را بیان نمودند.
 

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد

 

 

 

خروج از نسخه موبایل