نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اماکن ورزشی شهرقدس پاسخگوی ورزش حرفه‌ای نیست

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس گفت: این شهرستان از لحاظ سرانه فضای ورزشی وضعیت مطلوبی دارد؛ اما به دلیل اینکه بسیاری از اماکن و سالن‌های ورزشی آن دارای بافت قدیمی هستند، ممکن است پاسخگوی نیاز ورزشکاران شهر در رده‌های بالا نباشد.

به گزارش خبرشهر، سید علی اینانلو معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری قدس امروز در جلسه شورای ورزش شهرستان که با حضور علیرضا صیفوری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس، مدیر اداره آموزش‌وپرورش و رؤسای هیئت‌های ورزشی با هدف افزایش زیرساخت‌های ورزشی در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد اظهار داشت: شهرستان قدس یکی از شهرهای پیشرو و سرآمد ورزش در استان تهران است، که همواره شاهد حضور جوانان ورزشکار و افتخارآفرین آن در مجامع جهانی و بین‌المللی هستیم.

وی افزود: این شهرستان از لحاظ سرانه فضای ورزشی وضعیت مطلوبی دارد؛ اما به دلیل اینکه بسیاری از اماکن و سالن‌های ورزشی آن دارای بافت قدیمی هستند، ممکن است پاسخگوی نیاز ورزشکاران شهر در رده‌های بالا نباشد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر و به همّت مجموعه شهرداری سرانه ورزشی این شهرستان رشد چشمگیری داشته است، که نمونه بارز آن استادیوم ۲۵ هزار نفری شهدای شهرقدس است، که هم‌اکنون به ‌عنوان زمین خانگی تیم لیگ برتری فوتبال پیکان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینانلو در ادامه با اشاره به اینکه شورای ورزشی توجه زیادی بر زیرساخت‌های منطقه خواهد داشت گفت: سعی داریم تا با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی که در این شورا انجام می‌دهیم، در راستای رشد و توسعه بیش‌ از پیش ورزش شهرستان قدس تلاش کنیم، و نام شهرقدس به ‌عنوان قطب ورزشی در کنار قطب علمی و صنعتی در کشور بدرخشد.

در ادامه این جلسه علیرضا صیفوری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس بیان کرد: شهرستان قدس داری ظرفیت و استعدادهای ورزشی زیادی در همه رشته‌ها است، که در صورت شناسایی استعدادها و پرورش آنان، به چهره‌های مطرحی در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل خواهند شد.

وی افزود: در همین راستا مشارکت و همکاری تمام متولیان در امر ورزش شهر می‌تواند در میزان کاهش بزه‌کاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان مؤثر واقع شود، به ‌طوری‌که هم‌اکنون وجود سالن‌های سرپوشیده و چندمنظوره در نقاط مختلف شهر و ۲ استادیوم ورزشی و ۲ زمین چمن مصنوعی موجود توانسته جوانان بسیاری را به سمت ورزش سوق دهد.

سرپرست اداره ورزش و جوان شهرستان قدس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تلاش اداره ورزش و جوانان این است که تا پایان نیمه اول سال ۹۶ به‌ عنوان ۴ شهرستان برتر در حوزه توسعه ورزش در ۲ پایگاه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در استان تهران باشیم، که در همین راستا تعاملات مثبت و سازنده‌ای با شهرداری، اداره آموزش‌وپرورش، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی در راستای ارتقای سطح کیفی ورزش شهرستان داشته‌ایم.

صیفوری همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون سرانه ورزشی شهرستان قدس برای هر نفر ۳۰ سانتی‌متر است افزود: این مقدار به نسبت جمعیت ورزشکار این شهر به‌ صورت نسبی است؛ اما تلاش ما این است با توجه به نظر مثبت اداره کل تربیت‌بدنی استان تهران به این شهرستان بتوانیم اعتبارات لازم را جهت افزایش سرانه‌ها جذب کنیم.

وی در پایان به تیم فوتسال لیگ برتری پارسیان شهر قدس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تیم به‌عنوان نماینده شهرستان قدس، در سطح لیگ برتر فوتسال کشور حضوری شایسته دارد که بی‌تردید با همّت و برنامه‌ریزی صحیح در شورای ورزش شهرستان می‌توانیم بیش از این شهرستان قدس را به ‌عنوان قطب ورزشی در سطح استان نیز معرفی کنیم.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل