نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افتتاح نخستین بانک اطلاعاتی کارآفرینی ویژه بانوان شهرقدس

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری قدس امروز در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی ویژه بانوان، از افتتاح نخستین بانک اطلاعاتی کارآفرینی ویژه بانوان شهرقدس خبر داد.

به گزارش خبرشهر، حسینعلی مقدم معاون مالی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرقدس ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی ویژه بانوان که با حضور رؤسای ادارات بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی در محل فرمانداری قدس برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است، تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین و اجرایی کنند.

وی با اشاره به نقش اساسی بانوان در جامعه کنونی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم‌های موجود، بانوان نیز همگام با مردان در حوزه اقتصادی به فعالیت پرداخته‌اند و چه ‌بسا که در بسیاری از امور کلان در سطح کشور این بانوان هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون مالی و برنامه‌ریزی فرمانداری قدس تصریح کرد: بانوان با قبول مسئولیت و کمک به اقتصاد خانوار، تقاضای کار در خارج از خانه را دارند که با توجه به فراوانی زنان تحصیلکرده در سال‌های اخیر، هر ساله با افزایش بانوان متقاضی کار روبرو هستیم که ضرورت دارد برای اشتغال بانوان نیز برنامه‌ریزی داشته و فرصت‌های موجود اشتغال بانوان را ساماندهی کنیم.

در ادامه این جلسه فاطمه مقدم مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری قدس نیز اظهار داشت: یکی از مهّم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه‌یافتگی یک کشور میزان اهمیّت و اعتباری است که به جایگاه زنان پرداخته می‌شود، که در همین راستا فعالیت‌های کارآفرینی توسط زنان نقش برجسته‌ای را در سلامت اقتصاد و بنیان خانواده دارد.

وی با تأکید بر طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با محتوی ساماندهی اشتغال زنان و خانواده در سطح شهرستان قدس گفت: بسیاری از زنان و کارآفرینان علی‌رغم مهارت‌های فراوان، به دلیل در اختیار نداشتن منابع و ابزارهای موجود عملاً به‌صورت منفعل مانده‌اند.

مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری قدس با اشاره به ‌ضرورت توجه جدی به برنامه‌های اشتغال‌زا و شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از سوی ادارات شهرستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۸ کارگاه خیاطی با مشارکت ادارات شهرستان قدس در سطح شهر ایجاد شده است که در آن زنان کارآفرین فاقد امکانات و ابزارهای لازم، مشغول به فعالیت شده و شرایط بسیار خوب و سالمی برای آنان مهیا شده است.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در طرحی که با حضور کارشناسان قالیباف ارائه شد، بسیاری از افرادی که در زمینه فرش و قالیبافی دارای مهارت بودند، در سطح شهرستان شناسایی‌ شده و فضا و امکانات لازم در اختیار آن‌ها قرار گرفت که به ‌صورت ماهانه نیز دستمزد دریافت می‌کنند، که در نهایت قالی و فرش بافته‌ شده از آن‌ها خریداری می‌شود که این مهّم سبب توانمندی و رضایت بسیاری از بانوان شده است.

وی در پایان از افتتاح نخستین بانک اطلاعاتی زنان در سطح شهرستان قدس خبر داد و افزود: نخستین بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین شهرستان قدس با همّت مجموعه فرمانداری قدس به‌زودی افتتاح می‌شود که در آن اطلاعاتی از جمله اشتغال، کارآفرینی و تسهیلات لازم برای زنان کارآفرین مهیا شده است.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل