نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اردوهای جهادی «هجرت ۳» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرقدس آغاز شد‌

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قدس گفت: اردوهای جهادی ویژه دانش‌آموزان با عنوان «هجرت ۳» با هدف استفاده بهینه و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرقدس آغاز شد.

به گزارش خبرشهر، محمدرضا بهمنش پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی ویژه دانش‌آموزان با عنوان «هجرت ۳» اظهار داشت: همزمان با فصل تابستان و تعطیلی مدارس یکی از برنامه‌های مغنّی جهت بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اردوهای جهادی هجرت ۳ است که با مشارکت بسیج دانش‌آموزی، مدیران مدارس و اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری و همیاری دانش‌آموزان در این طرح سبب افزایش مهارت‌های یادگیری آن‌ها می‌شود افزود: دانش‌آموزان در طرح‌های جهادی می‌توانند به سطحی از خودباوری و پذیرش مسئولیت در سطح اجتماع برسند و خود را برای پذیرش و اخذ مسئولیت‌های مهّم در جامعه آماده کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قدس تصریح کرد: در شرایط کنونی متأسفانه نوجوانان و جوانان ما به‌دلیل عدم وجود امکانات کافی جهت استفاده بهینه و غنی‌سازی اوقات فراغت خود در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، که می‌توان با دعوت از دانش‌آموزان در این طرح جهادی با حرفه‌آموزی و ایجاد همدلی و صمیمیت و حضور آن‌ها در محیط مدرسه برای سازندگی، فضای مطلوبی را جهت تعاملات اجتماعی آن‌ها فراهم کرد.

بهمنش عنوان کرد: در مرحله نخست اردوی طرح جهادی هجرت ۳ در شهرستان قدس، در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر از دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند، و ۲ مدرسه نیز با همّت و دستان توانای دانش‌آموزان و بسیجیان مرمّت، بهسازی و زیباسازی می‌شود.

در ادامه فیاض الهیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس نیز ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان شهرستانی در افتتاحیه این مراسم اظهار داشت: در این طرح مقدس که ایمان، خودباوری و مسئولیت‌پذیری را بین نوجوانان محقق می‌سازد، دانش‌آموزان با انتخاب اردوهای جهادی برای غنی‌سازی اوقات فراغتشان، نخستین قدم را برای عمران و آبادانی شهر و کشورشان برمی‌دارند، که این مهّم می‌توانند مقدمه‌ای برای پذیرش مسئولیت‌های خطیرتر برای آنان در سطح جامعه باشد.

وی در پایان با بیان اینکه اردوهای جهادی از طرح‌های مقدس و مشترک بسیج و اداره آموزش‌وپرورش است تصریح کرد: متأسفانه در سطح کلان و در بخش تخصیص اعتبارات هم توجه بارزی به این مسئله نشده و قطعاً باید بتوانیم نگاه‌ها را نسبت به این مهّم تغییر دهیم؛ چرا که طرح هجرت می‌تواند عامل بسیار مهّمی در تربیت روحی و اخلاقی دانش‌آموزان و تزکیه روحیه معنوی آن‌ها در عرصه‌ کار و جامعه باشد.

 

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل