نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مصاحبه با استاد سیامک شیری مدیرآموزشگاه هنرهای تجسمی آژنگ شهرستان شهریار

درادامه معرفی مسئولین انجمنها و مسئولین آموزشگاه های فعال شهرستان شهریار برآن شدیم با سیامک  شیری گفتگویی انجام و به اهداف وی در امر آموزش هنرهای تجسمی به هنرجویان دست یابیم  .

لطفا  بیوگرافی و سوابق آموزشی و فعالیتهای  هنری خودرا بیان نمایید .

بنده متولد ۱۳۵۹ دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنر تهران میباشم . سوابق فعالیتهای هنری اینجانب عبارتند از : تدریس در دانشگاه ها، فرهنگسراها، مراکز خصوصی و آتلیه ی شخصی از سال۱۳۸۳ تاکنون، برگزاری بیش از ۵ نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی (در داخل وخارج از کشور) ، عضو هیئت داوران چندین جشنوارهء نقاشى ، هنرمند برگزیده ی گروه های هنری منتخب کشور در سال ۱۳۸۹

هنرمند برگزیده ی بینال بین المللی موزه ی امام علی تهران در سال ۱۳۸۹

هنرمند برگزیده ی بینال بین المللی موزه ی صبا تهران در سال ۱۳۹۰

رئیس سابق انجمن هنرهای تجسمی شهرستان شهریار

بیش از ۱۵ سال سابقه ی فعالیت آموزشی و پژوهشی به ویژه در شهرستان شهریار، پرورش بیش از دوهزار هنرجو که ۵۰۰ نفر ازآن ها مسیر آکادمیک هنر را در دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور به سرانجام رسانده و به جایگاه قابل توجهی رسیدند؛ و همچنین پرورش هنرجویانی که به نتایج حائز اهمیتی از جمله کسب رتبه های اول تا سوم کشوری و کسب مقام های بین المللی، دست یافتند. پایه گذار طراحی اسکیس و فیگور در شهرستان شهریار و پرورش هنرجویانی که دراین زمینه به فعالیت های آموزشی می پردازند.

هدف تان از برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی پرتره مشاهیر ایران رابیان فرمائید .

ترسیم چهره خوبان ماندگار کمک به ماندگاری خوبی است. تکریم هنر و علم و اندیشه است. از آن جا که صورت واگویه رازهای پنهانی آدمی است، خطوط و راههای نقش بسته بر آن به زبان نماد و اشاره کشف رمز اسرار مکتوم بزرگی است که پرتره آن تابلوی نقاشی می نشیند. ترسیم چهره بزرگوارانی که در این ضیافت، تصاویر ارزشمندشان حاضرند، گفتگو با آنان اخم ها و لبخندهایشان است. گاه قاب گرفتن اخم با لبخندی جاودانه کردن دغدغه ایست که آن اخم و لبخند را بر چهره صاحب هنر یا اندیشمند و عالمی نشانیده. این نمایشگاه، حاکی از تلاشی است که این جمع برای تجلیل از همت مردان هنر و قلم و علم به کار بسته و آن را در ژرفنای نگاه به تصویر درآمدگان یافته است.به خصوص در آثار میکل آنژ و رامبراند.

در برگزاری نمایشگاه شما چه نهادهای مشارکت داشته اند ؟

بعنوان مسئول نمایشگاه برپاشده درخانه هنرمندان : از فرمانداری ، اداره فرهنگ وارشاداسلامی ، معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری ، آموزشگاه عکاسی کاندید وآموزشگاه هنرهای تجسمی ابرک و کانون آگهی وتبلیغاتی آدینه که  همکاری صمیمانه ای دربرگزاری این نمایشگاه داشته اند تشکرمی نمایم .

برنامه های آتی آموزشگاه تجسمی آژنگ را بیان فرمائید ؟

معرفی شیوه آموزشی آکادمیک جهت پرورش هنرجویان جهت راهیابی به دانشگاه های مرتبط به ویژه دانشگاه هنر دانشگاه تهران رامیتوان بیان نمود .

صحبت پایانی شما بعنوان مسئول آموزشگاه هنری آژنگ چیست ؟

ایجاد فضائی حرفه ای وآکادمیک در شهرستان شهریار وبرگزاری نمایشگاه های موضوعی بمنظور پیشرفت در امر آموزش وارائه آثار از اهداف آموزشگاه می باشد وجهت رسیدن به قله های رفیع هنری نیازمند حمایتهای مادی ومعنوی مسئولین محترم ودلسوز در مقوله هنر می باشیم .





 

 

خروج از نسخه موبایل