نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیران و وزرا به‌دور از سهم‌خواهی‌های سیاسی انتخاب شوند/ افراد با تجربه و توانمند را انتخاب کنیم

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس با اشاره به انتصاب مدیران و وزرا در سطح خرد و کلان گفت: افراد باید به دور از گرایش‌ها و سهم‌خواهی‌های سیاسی انتخاب شوند.

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین با اشاره به تحریم‌های اخیر ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: متأسفانه اخیراً دولت آمریکا قصد دارد بدون توجه به موضوعات هسته‌ای تمام تحریم‌هایی را که از ادوار گذشته تاکنون تصویب‌شده بود را در کنگره ملی تصویب کند که متأسفانه لغو آن به‌راحتی ممکن نیست اما تلاش ما در مجلس مقابله با آن‌ها بدون شکستن تعهدات است.

وی افزود: آن‌ها موضوعات مختلفی ازجمله حقوق بشر، فعالیت موشکی و تروریسم را مطرح می‌کنند و قبلاً مخالف فعالیت‌های سپاه قدس بودند؛ اما ‌اکنون تروریسم و سایر ادعاهای کذائیشان را به‌ کل مجموعه سپاه پاسداران تعمیم داده‌اند و در تلاش هستند که ایران و روسیه را باهم تحریم کنند، اما امید است با اراده و تدبیر مقام معظم رهبری و همفکری دولتمردان، این موضوع را رفع کنیم.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی همچنین به تمدید ارائه اسناد اعتباری و سال مالی دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات و کمبود نقدینگی، بسیاری از اسناد به‌موقع در اختیار پیمانکاران قرار نگرفت که در همین راستا یک طرح دوفوریتی در مجلس تصویب شد که براساس آن تا پایان شهریورماه ۹۶ دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اسناد هزینه‌کرد مالی خود را ارائه کنند.

اعتبارات و ارزش‌افزوده‌ها بر اساس سرانه جمعیت واریز می‌شود

محمودی شاه‌نشین  عنوان کرد: پیرو مصوبات برنامه ششم بخش عمده‌ای از اعتبارات و ارزش‌افزوده‌ها بر اساس سرانه جمعیت واریز می‌شود و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته که با تحقق این مهم درآمد شهرهایی همچون شهر قدس ۳ برابر و روستاها به ۶ برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل این ارزش‌افزوده به خزانه استان واریز و از آنجا تقسیم می‌شد بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد این ارزش‌افزوده به تهران تعلق می‌گرفت و کمتر از ۳۰ درصد باقی‌مانده به شهرهای متوسط می‌رسید و عملاً روستاها بی‌نصیب می‌ماندند، اما امسال مقرر شد که کلان‌شهرهایی همچون تهران فقط ۳۵ درصد دریافت کنند و ۱۵ درصد سهم روستاها و مابقی سهم شهرهای متوسط شود و هم‌اکنون نیز این مبلغ مستقیم به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود و از بروکراسی اداری بسیار کاسته شده است.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار ما این است که مجموعه شورا، شهرداری و دهیاری نیز با برنامه‌ریزی از این اعتبارات به نحو احسن و در مسیر رشد و پیشرفت شهرستان استفاده کنند تا این طرح با مخالفت‌هایی که در چند کمیسیون مجلس به آن وارد شده، در بودجه ۹۷ ملغی نشود.

ردیف بودجه برای قطار حومه شهرهای تهران، شیراز و رشت اختصاص پیدا کرد

محمودی شاه‌نشین  با اشاره ‌به تخصیص ردیف بودجه برای قطار حومه شهرهای تهران، شیراز و رشت در جریان برنامه توسعه ششم تصریح کرد: به دنبال تحقق این مهم، این فرصت را غنیمت شمرده و با ارائه طرح‌های مدنظر به کمیسیون عمران مجلس و سازمان برنامه‌وبودجه، ردیف بودجه‌ای با مبلغ ۷۰ میلیارد ریال جهت مطالعات و بررسی طرح اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: این برنامه مطالعاتی مربوط به مسیر تهران به قدس، قدس به شهریار و شهریار به اندیشه، ملارد و صفادشت بوده که البته درصدد تحقق مسیر ملارد به کرج نیز هستیم؛ زیرا مطالعات آن پیش‌ از این انجام‌شده بود، اما متأسفانه عملی نشده و امروز پس از سال‌ها در مجلس برای آن ردیف بودجه اختصاص داده ‌شده، در همین راستا نیازمند همکاری همه‌جانبه اداره راه شهرسازی و شهرداری برای تحقق قطار شهری هستیم.

عملیات ساخت بیمارستان در شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد پیگیری می‌شود

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه بیمارستان در سه شهرستان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس از سال ۹۱ تا ۹۴ تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما هم‌اکنون با تمام مشکلات مالی و کمبود نقدینگی ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سفت‌کاری آن به اتمام رسیده است.

محمودی شاه‌نشین سپس ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی بیمارستان شهرستان شهریار تأکید کرد: بیمارستان شهریار نیز که ۱۷ سال پیش عملیات احداث آن آغازشده بود و عملاً ساخت آن متوقف‌شده بود، هم‌اکنون در حال ساخت است و به‌سرعت عملیات عمرانی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی تأمین اجتماعی شهرقدس تصریح کرد: بیمارستان ۱۲ بهمن هم‌اکنون به دلیل فضای محدود و عدم تجهیزات کافی پاسخگوی شهروندان و بیماران نیست و در نظر داریم با ۱۰ هزار متر زمینی که از سوی شهرداری اختصاص داده‌ شده است، بتوانیم ساخت این بیمارستان را نیز در دستورکار قرار دهیم.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی پیرامون انتصابات روسای ادارات عنوان کرد: هم‌اکنون باید با درایت مجموعه فرمانداری حکم روسای اداراتی که سرپرست هستند به نتیجه برسد و مدیران تمام‌وقت در رأس کار قرار گیرند و افراد توانمند روی کار بیایند.

گرایش سیاسی و سهم‌خواهی معیار انتخاب وزرا و مدیران نباشد

محمودی شاه‌نشین  با بیان اینکه نباید گرایش سیاسی و سهم‌خواهی معیار انتخاب وزرا و مدیران باشد بیان کرد: باید تلاش کنیم تا افراد باتجربه و توانمند را انتخاب کنیم تا باثبات حکم مدیریتی روسای ادارات، بستر فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم را دوچندان کنیم.

وی در مورد منطقه صنعتی شهرقدس اظهار داشت: تنها را برون‌رفت از مشکلات اجتماعی، طلاق، بزه‌کاری و سایر جرائم در سطح جامعه، فعال کردن چرخه تولید و رفع موانع تولید است و هم‌اکنون از لحاظ جایگاه شهرنشینی در رده‌بندی بین‌المللی در جایگاه دوم قرار داریم و در همین راستا باید کارگاه‌های تولیدی و صنعت ما بیش‌از پیش فعال شوند.

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه نبود سند مالکیت موجب فرار سرمایه‌گذار و عدم اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها شده است و این امر سبب بروز بحران در میان بخش صنعتی و صنعتگران شده است.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به نداشتن سند مالکیت و پروانه بهره‌برداری برخی واحدهای صنعتی گفت: اوقاف باید موضوع تحقق سند مالکیت را با فوریت در دستورکار قرار دهد و مقدمات اعطای سند عیانی برای صنعتگران مهیا شود تا بتوانند تسهیلات لازم جهت افزایش چرخه تولید را دریافت کنند.

 

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل