نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دوره ضابطین دادگستری در شهرستان قدس برگزار شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قدس با اشاره به برگزاری دوره ضابطین خاص دادگستری گفت: افراد با موفقیت در آزمون مربوط به این دوره می‌توانند به ‌عنوان ضابط قضایی در موضوع پسماند، طبق مواد قانونی مدیریت پسماند با افراد متخلف برخورد قانونی کنند.

به گزارش خبرشهر، حمید راحتی اظهار داشت: براساس پیشنهاد این اداره در نخستین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به ‌منظور ساماندهی وضعیت پسماندهای تولیدی شهرستان و به استناد ماده ۳۶ آئین‌نامه مدیریت پسماند، دوره ضابطین قضایی در حال برگزاری است.

وی با تأکید بر اهمیّت آموزش در مقوله محیط زیست و آشنایی با قوانین و مقررات افزود: پس از برگزاری این دوره، افراد با شرکت در آزمون مربوط موفق به دریافت کارت ضابط قضایی می‌شوند که به ‌عنوان ضابط قضایی در موضوع پسماند می‌توانند طبق مواد قانون مدیریت پسماند با افراد متخلف که بدون در نظر گرفتن قوانین زیست‌محیطی اقدام به دفع پسماندهای خود به‌ صورت غیربهداشتی می‌کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قدس تصریح کرد: ضابطین مکلف هستند مطابق دستور مقام قضایی اقدام، و جهت حل این موضوع دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و با قوانین و شیوه‌نامه‌های مدیریت پسماند آشنایی کامل داشته باشند.

راحتی در ادامه با بیان اینکه اداره محیط‌ زیست با تشکیل جلسات کارگروه پسماند و پیگیری‌های مستمر، حل معضلات پسماند را در رأس امور اجرایی خود قرار داده است عنوان کرد: ضابطین مکلف هستند به ‌محض اطلاع از وقوع جرم به ویژه در جرائم مشهود، موضوع را از طریق سلسله‌مراتب به دادستان اعلام کنند.

وی افزود: در این دوره شرکت‌کنندگان با موضوعاتی از قبیل ضابطان و انواع آن‌ها، وظایف ضابطان، آئین دادرسی کیفری، ویژگی‌های تحقیقاتی مقدماتی، انواع جرائم مشهود و غیرمشهود، قراردادهای تأمین و جهات رسیدگی به جرائم آشنا می‌شوند.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل