نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

در حوزه سلامت با کسی تعارف و رعایت ملاحظه نداریم

به گزارش خبرشهر، مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد در سومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ، با اشاره به اینکه مصوبات و تذکرات صادره از این کارگروه بجا و شایسته بوده گفت:

در حوزه سلامت و بهداشت عمومی، باکسی تعارف نداشته و هیچ ملا حظه ای قال پذیرش نیست. وی تاکید کرد، در موارد بهداشتی صرفا” مکاتبه کافی نبوده و دستگاههای متولی می بایست اقدام حقوقی و قضائی براساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی نشان دهند. شاهقلیان افزود: ضروریست یک نسخه از مکاتبات موثر توسط ادارات به فرمانداری ارسال شود تا از مراجع بالاتر پیگیری و رصد گردد. در این جلسه، مصوبات نشست قبلی مطرح و گزارش هر کدام از اعضای کارگروه درباره این مصوبات شنیده شد.
عسگری مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ملارد هم در این جلسه گزارشی از روند ساخت بیمارستان این شهرستان ارائه و شاخصه های مربوط به اهداف کلی و کمی بخش سلامت را برشمرد: این شاخصه ها شامل افزایش امید به زندگی ،کاهش مرگ مادران و نوزادان، کاهش بار بیماریهای غیر واگیر و عوامل خطر، کاهش حوادث ترافیکی می باشد که به تفصیل برای اعضای کارگروه بیان و تشریح گردید. گفتنی است برای رسیدن به این اهداف، دسترسی به اموزش، شناخت آسیب ها و خطرها و مراقبت از مهم ترین عوامل می باشد.
در ادامه این نشست ، تعدادی از مکاتبات صورت گرفته با دستگاهها همچون آبفا،آموزش و پرورش،محیط زیست و اتاق اصناف مطرح و بر پیگیری و اجرای نکات بهداشتی مطرح شده در آنها تاکید شد.
ارائه آموزش درباره جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا و چگونگی گشت های بهداشتی هفتگی از دیگر مواردی بود که در این نشست به آنها پرداخته شد.
 

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل