نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملارد در سالجاری

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، یقین لو معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد در نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملارد در سالجاری اظهار داشت:

در سال گذشته برابر مصوبات شورا، اعمال قانون در دو روستای ارسطو و خوشنام در اولویت قرار گرفت و یک فقره لیست چاه های غیر مجاز با کروکی به امور منابع آب جنوب غرب استان تهران منعکس شد تا اقدامات بعدی صورت گیرد. معاون فرماندار ملارد افزود: استفاده از ظرفیتهای پساب تصفیه خانه های شهرستان ملارد به منظور جایگزین با منابع آبهای زیرزمینی بعنوان یک راهکار اجرای حفظ منابع ارزشمند آبهای زیر زمینی مطرح بوده و در نظر است تا با همکاری مسئولین آبفای استان در این خصوص اتخاذ تدبیر گردد.
در ادامه مرادی نسب، مدیر امور منابع آب جنوب غرب استان تهران، با اشاره به وضعیت نامطلوب سفره های آب زیرزمینی اظهار داشت: دشت تهران، کرج  بلحاظ برداشت های غیر مجاز و بی رویه از سفره آب زیر زمینی در حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن بوده وباعث بروز پدیده فرونشست در شهرستان می باشد.
مرادی نسب در ادامه اظهار داشت: بروز رسانی پرونده های حلقه چاه های دارای سابقه بهره برداری و تعیین تکلیف حلقه چاهای فاقد پروانه با مصرف کشاورزی قبل از سال ۱۳۸۵ جزو مهمترین پروژه های طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی است و این مهم نیازمند مراجعه متقاضیان و ارائه مدارک و مستندات لازم می باشد. تصمیمات لازم درمورد تغییر فرهنگ سازی بر الگوی مصرف ، نصب کنتور هوشمند چاه های کشاورزی و پلمپ چاه های غیر مجاز از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

خروج از نسخه موبایل