نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیریت صحیح در مصرف آب، راهکار مقابله با افت فشار می باشد

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در جلسه ای که با حضور پور رجب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری، بخشداران و جمعی از نمایندگان شوراهای روستایی بخش ملارد و صفادشت در راستای حل مشکلات افت فشارآب و کم آبی در روستاهای این شهرستان برگزار گردید، مدیریت صحیح در مصرف آب را راهکار مقابله با افت فشار دانست.

خطیبی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر کشور، اظهار کرد: این امر موجب شده تا سطح آب سفره‌های زیرزمینی در سطح کشور و استان تا حد زیادی کاهش یابد. وی اظهار کرد: شهرستان ملارد نیز از این قاعده مستثنی نیست و متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی این شهرستان تا حد زیادی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته در حال حاضر مشکلی در تامین آب شرب شهرهای ملارد و صفادشت وجود ندارد، گفت: تنها مشکل موجود، تامین آب شرب تعدادی از روستاهای این شهرستان است که با محدودیت‌های بسیاری تامین می‌شود. فرماندار ملارد در ادامه به مشکل افت فشارو کمبود آب در برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید با نظارت واقعی در واگذاری انشعابات و برخورد قاطع با انشعابات غیر مجاز برای برطرف کردن نگرانی مردم در بحث آب تلاش شود. اصلاح ساختار اداری،توسعه و اصلاح شبکه آب روستائی. تجهیز و وارد مدارنمودن چاه های در دست اقدام ، برخورد قاطع با انشعابات غیر مجاز و نصب کنتورهای حجمی  در سطح روستاهای این شهرستان  از دیگر خواسته های خطیبی فرماندار ملارد در این جلسه بود.

در ادامه پور رجب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با توجه به مشکلات مطرح شده توسط فرماندار گفت:  یکی از دستور کارهای اصلی ما در مجموعه  آبفای روستایی استان تهران به ساماندهی انشعابات غیر مجاز در روستاهای این استان معطوف می شود. وی افزود: رویکرد ما در قبال چنین انشعاباتی، ارائه آب موقت در بازه زمانی مشخص و تعریف شده است. مدیرعامل آبفای روستایی استان تهران خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی شهر ملارد به منظور جمع آوری و مقابله با انشعابات غیر مجاز در سطح روستاهای این شهرستان شد و افزود: بیشترین انشعابات در محله حاشیه نشین روستاها قرار دارد و ساکنین این مناطق به صورت ثبت نشده و غیر مجاز از آب استفاده می کنندکه باید جمع آوری شود. پوررجب گفت: ما امیدواریم فرهنگ استفاده صحیح و قانونی از آب این ماده حیاتی که در زندگی بشر جزو پراهمیت ترین کالاها محسوب می شود به درستی در بین ساکنین روستاها جایگاه خود را پیدا کرده تا ما نیز بتوانیم برای خدمات رسانی بهتر گام های موثرتری برداریم. در ادامه بخشداران وجمعی از نمایندگان شوراهای روستایی به بیان مشکلات کمبود و یا افت فشار آب در روستاهای خود پرداخته و خواستار تسریع دررفع مشکلات شدند.
برخورد قاطع با انشعابات غیر مجاز در سطح روستاهای شهرستان،مدیریت انتقال دهی آب، نصب کنتورهای حجمی، فلکه گذاری در برخی از محلات روستاها برای مدیریت انتقال دهی آب، تسریع در عملیات پروژه های آب رسانی در سطح روستاها و توزیع آب شرب سیار در مواقع قطعی از مصوبات این جلسه بود.

خروج از نسخه موبایل