نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آئین تجلیل از نویسندگان و صاحبان قلم در شهرقدس برگزار شد

به مناسبت روز قلم، آئین بزرگداشت جمعی از صاحبان قلم و برگزیدگان مسابقات کتاب‌خوانی، قرآن و نماز در شهرقدس برگزار شد.

به گزارش خبرشهر، رضا کرم آبیان رئیس اداره ارشاد شهرستان قدس ظهر امروز در مراسم بزرگداشت جمعی از صاحبان قلم و برگزیدگان مسابقات کتاب‌خوانی، قرآن و نماز که به مناسبت روز قلم(۱۴ تیرماه)، به همّت اداره ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان قدس با حضور نویسندگان و اقشار مختلف مردم در مجتمع باقرالعلوم (ع) برگزار شد اظهار داشت:‌ جوامع برای پیشرفت و تعالی روزافزون خود ناگزیر به استفاده از خرد و تألیف آثار هدایت‌گرایانه اهل‌قلم است.

وی با اشاره به حضور افراد شاخص و برجسته در امر تألیف در این شهرستان گفت: بر این باوریم اگر حمایت‌های لازم از این حوزه صورت گیرد، جامعه نویسندگان شهرستان قدس می‌تواند با تکیه ‌بر توانمندی خود به جایگاه واقعی خود در سطح استان و کشور برسند.

رئیس اداره ارشاد شهرستان قدس با اشاره به حمایت همه‌جانبه این از طرح‌های انجمن نویسندگان تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به برنامه‌های جامع حوزه تألیف و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کلیه برنامه‌های انجمن نویسندگان حمایت کرده و خود را موظف به هموار نمودن مسیر فعالیت‌های هنرمندان این رشته در شهرستان می‌داند.

کرم آبیان همچنین خاطرنشان ساخت: شهرستان قدس دارای ۶۰ نویسنده است که بیش از ۱۲۰ عنوان از آثار آن‌ها به‌ عنوان کتب مرجع بومی در کتابخانه‌های این شهر موجود و در دسترس علاقه‌مندان است.

در ادامه همچنین سید مهدی محمدی فرماندار شهرقدس ضمن انتقاد از کاستی‌های مجموعه‌های شهرستان در امر ترویج و تشویق نویسندگان و صاحبان قلم اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با برگزاری مراسمی درخور فرهنگیان و نویسندگان و صاحبان قلم در سطح شهرستان بتوان انسجام اجتماعی و ارتقاء فرهنگی را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» افزود: این آیه بیانگر این موضوع است که قلم وقتی به‌ درستی نگاشته شود، می‌تواند هر دسیسه، اشتباه، کمی و کاستی جامعه و بسیاری نقایص را برطرف کند؛ چرا که ارزش و جایگاه واقعی که خالق هستی برایش تصور کرده قابل استناد است و می‌توان بر آن قسم خورد.

فرماندار قدس تصریح کرد: قلم در سرزمین ما قدمت دیرینه‌ای دارد و در زمان ایران باستان نیز هرگونه پیشرفت و تعالی را مدیون قلم می‌دانستند و تمام اتفاقات توسط افراد حاضر نگاشته و نگهداری می‌شد.

محمدی در ادامه به جایگاه قلم و خرد در اسلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ارزش هر قلم به پیام آن است و اگر نویسندگان در نگاشت مطالبشان تعهد و تدیّن داشته باشند، میوه و نتیجه آن شیرین است، مرکب قلم نویسنده اگر در مسیر تعالی انسان‌ها و خرد جمعی و هدایت‌گری نگاشته شود، همچون خون شهدا ارزشمند است.

وی ضمن انتقاد از مشکلات مادّی و موانعی که بسیاری از نویسندگان در جامعه با آن سروکار دارند عنوان کرد: نویسندگان جزء نوابغ جامعه و پیشرو در ایجاد تغییر و تحولات هستند و به دلیل حساسیت زیاد زودتر از سایر اقشار متوجه تهدیدها و خطرات می‌شوند، که باید توجه ویژه‌ای به این قشر ارزشمند و رسالت خطیرشان در جامعه شود.





خروج از نسخه موبایل