نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خطبه های نماز جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶

امام جمعه موقت شهریار گفت: معلوم نیست که چرا برخی با افکار کودکانه سپاه را که نماد عزّت و اقتدار کشور و نمونه بارز حرکت در مسیر اقتصادمقاومتی است را این‌گونه می‌آزارند.

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فیروزی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از معصیت اظهار داشت: هنوز از ماه مبارک خیلی دور نشده‌ایم، پس چه بهتر حال این ماه را تداوم ببخشیم؛ چرا که ماه مبارک رمضان یکی از خاص‌ترین ماه‌های سال است که خداوند مسیر تعالی را برای بنده‌اش بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وی افزود: بهتر است به جنبه روحانی که خداوند در اختیارمان گذاشته است، بیش از جنبه جسمانی توجه کنیم؛ چرا که وقتی در مسیر اطاعت خداوند قرار می‌گیریم بهترین‌ها را خداوند در اختیارمان قرار داده و نورانیت وجودمان را دوصد چندان می‌کند.

امام جمعه موقت شهریار بیان کرد: باید مراقب جسم در هر لحظه بود و مقداری باید به آن سخت گرفت؛ چرا که سبب تقویت روح انسان شده و سعادت دنیا و آخرت را در پیش دارد، که با تداوم‌بخشی حال ماه مبارک رمضان در طول سال اثرات وضعی ارزنده‌ای را در پی دارد.

فیروزی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهریار که با حضور پرشور عموم نمازگزاران و مسئولان برگزار شد افزود: بندگی تنها به زبان نیست، بلکه به عمل است؛ چرا که ما خلیفه خداوند بر روی زمین هستیم و این یعنی اینکه وظیفه خود را به نحو احسنت در برابر خداوند و بنده‌های او به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌اللّه بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادارش تصریح کرد: در هفته اول تیر ماه اتفاقات بسیاری رخ داده است و امروز اگر اینچنین قوه قضائیه با اقتدار در حال تعالی و رشد است به واسطه خون شهدایی است که در راه اقتدار و عزّت نظام ریخته شده است.

امام جمعه موقت شهریار همچنین به سالروز حمله دَدمنشانه استکبار جهانی و مدعی حقوق‌بشر به هواپیمای مسافربری اشاره کرد و گفت: آمریکا شرخر بزرگ دنیا است و ذرّه‌ای انسانیت در این ظالم بزرگ یافت نمی‌شود، همچنان که امروز نیز به دنبال بال و پر دادن به اسلامی غیر اسلام ناب محمدی است تا مسیر دنیا را به سمتی ببرد که مردم از اسلام گریزان باشند؛ اما این را بدانند که همانطور که رهبر انقلاب فرمودند استکبار جهانی و کفار ۲۵ سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت.

فیروزی در ادامه با انتقاد از کسانی که عزّت و اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر سوأل می‌برند گفت: نمی‌دانیم چرا برخی افراد مباحث داخلی را با مباحث خارجی قاطی می‌کنند، و با افکار کودکانه خود سپاه را که نماد اقتصادمقاومتی و اقتدار نظام است، می‌آزارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مردم درخور بهترین‌ها هستند و لازم است در کنار دیگر امور تلاش مسئولان به سمتی برود که اشتغال جوانان بهبود پیدا کند، و به واقع بهبود اشتغال به بهبود بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات جامعه منتهی می‌شود.





















خروج از نسخه موبایل