نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرک دارویی ملارد تا پنج سال آینده ساخته می شود

استاندار تهران از ساخت یک شهرک ویژه تولیدی های دارو در ملارد تا پنج سال آینده، خبر داد.

سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در پایان نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد که این شهرک دارویی با اعتبار پیش بینی شده یک هزار میلیارد تومانی ساخته می شود.
به گفته او در این شهرک ۴۰ هکتاری قرار است ۳۲ واحد تولیدی دارو مستقر شوند.
وی اظهار کرد: احداث شهرک های تخصصی در بخش های صنعتی و تولیدی از سیاست های استان تهران برای ساماندهی صنایع و صنوف است و با توجه به اینکه افزون بر ۲۰۰ هزار واحد صنفی غیرمجاز در تهران داریم و از طرفی قانون منع احداث صنایع و واحدهای صنفی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، این رویه را در دستور کار داریم.
هاشمی گفت: پیش بینی می کنیم که حدود ۱۳۰ هزار شغل در استان تهران ایجاد شود که از این تعداد ۵۵ هزار شغل در بخش های صنعتی می باشد اما ترجیح ما این است که تمرکز بیشتری روی حوزه های کشاورزی و صنایع غذایی داشته باشیم.
به گفته استاندار تهران و بر اساس برنامه ای که در دستور کار مسئولان صنعتی استان قرار دارد، امسال یکی از اولویت ها تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد است ضمن اینکه انتظار ایجاد حدود ۳۴ هزار شغل از بخش تعاونی استان نیز در برنامه ریزی ها قرار دارد.
وی گفت: به دلیل اینکه ممکن است آمارهای اشتغال در بخش های تعاونی و صنایع همپوشانی داشته باشد، قرار است کمیته ای ویژه برای احصای و تفکیک آمارهای این ۲ بخش تشکیل شود.
هاشمی همچنین از نقش پررنگ صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه صادراتی استان تهران سخن گفت و اظهار کرد که از میزان حدود ۱۴ میلیارد دلاری صادرات خدمات از استان تهران در سال گذشته، ۶ میلیارد دلار را خدمات فنی و مهندسی تشکیل می دهند.

 

خروج از نسخه موبایل