نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیشرفت 50 درصدی تصفیه خانه مسکن مهر ملارد

عملیات ساخت تصفیه خانه مسکن مهر صفادشت ملارد که ۹ ماه پیش آغاز شده بود بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرشهر، مدیر عامل آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب استان تهران گفت” مجتمع ۱۵ هزار واحدی مسکن مهر صفادشت ملارد بزرگترین طرح در دست ساخت بنیاد مسکن در استان تهران است که به علت قرار گیری در موقعیت سنگلاخی و کوهستانی به هیچ وجه امکان احداث چاه جذبی برای آن وجود نداشت.

جنتی افزود: از چند ماه پیش که تعدادی از متقاضایان در واحد های مسکونی مستفر شدند فاضلاب در زمین های کشاورزی اهالی روستای بیدگنه روان شد که این موضوع مشکلات فراوانی از نظر بهداشتی ، تولیدی و زیست محیطی برای آنان ایجاد کرد به همین منظور با هماهنگی های صورت گرفته طرح احداث تصفیه خانه ۸ هزار متر مکعبی ویژه مسکن مهر اجرایی شد.

وی گفت:با همکاری فرمانداری و شهرداری های شهرستان ملارد هم اکنون شبکه جمع آوری فاضلاب در مجتمع مسکونی صفادشت بطور کامل به پایان رسیده است و تصفیه خانه مسکن مهر هم در مدت ۹ ماه مدول اول آن پایان یافته و وارد مدار شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب استان تهران با اشاره به اینکه پساب تولید شده در این تصفیه خانه برای مصارف کشاورزی و تغذیه سفره های زیر زمینی مورد استفاده قرار می گیرد ، افزود: برای جلوگیری از روان شدن فاضلاب در زمین های کشاورزی و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی با وجود نیمه کاره بودن تصفیه خانه ، ۲ هزار متر مکعب فاضلاب تولید شده در مسکن مهر که پیش از این در اراضی روان می شد، در این مکان تصفیه می گردد.

جنتی افزود:ظرفیت نهایی این تصفیه خانه ۸ هزار متر مکعب در روز است و تا کنون برای احداث این تصفیه خانه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و تا ۷ ماه آینده بطور کامل به بهره برداری می رسد و در صورت بهره برداری کامل جوابگوی کامل مسکن مهر ۱۵ هزار واحدی صفادشت ملارد خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل