نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مشکل افت فشار آب شهر قدس تا پایان ماه رمضان مرتفع خواهد شد.

مدیر اداره آبفای شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار از برطرف شدن مشکل افت فشار آب شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس،مدیر اداره آبفای شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار از برطرف شدن مشکل افت فشار آب شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
بهزاد رضوانی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قدس با بیان این مطلب اظهار داشت : مسئولان کنونی آبفای غرب استان از ابتدای فعالیت خود با توجه به مشکلات عدیده شهرقدس و پیگیری های فرماندار و مسولان شهرستان  در خصوص تامین آب شرب با کیفیت، نگاه ویژه ایی به این شهر داشتند و همگی تلاش کردیم تا ابتدا کیفیت آب شرب را افزایش داده و سپس قطعی را به حداقل برسانیم که خوشبختانه تا حدود زیادی این مهم محقق گشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ حلقه چاه آب شرب قدس را تامین می کند که در بحث تامین و توزیع آب به نقطه سر به سر رسیدیم و با افزایش چند حلقه چاه در سال جاری هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، همچنین با اقدامات موثری که صورت گرفته و کیفیت آب شرب شهرستان به استانداردهای لازم رسیده و اداره بهداشت نیز کیفیت آن را تایید نموده است.

مدیر اداره آبفای شهرستان قدس تصریح کرد: در خصوص نقاطی از شهر که با مشکل افت فشار آب مواجه هستند همکاران ما در حوزه فنی در این نقاط مشغول به کارند و تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت، البته قسمت اعظمی از مشکل افت فشار مربوط به فرسودگی انشعابات است که با پروژه اصلاح ۸ کیلومتری انشعابات که در سالجاری انجام خواهد شد تا حدود زیادی این مشکل مرتفع خواهد شد.

رضوانی در خصوص حفاری های این اداره گفت: آبفا به طور کلی دو نوع حفاری دارد، یک مدل که مربوط به توسعه و اصلاح شبکه است که با برنامه ریزی کامل و اطلاع رسانی به شهرداری صورت می گیرد و دیگری که مربوط به حوادث و امداد است که غیر قابل پیش بینی می باشد و ناچار هستیم که سریعا اقدام کنیم، در مورد نادیده گرفتن اصول فنی و مهندسی در حفاری توسط پیمانکار این موضوع را در قرارداد پیمانکار جدید حتما لحاظ خواهیم کرد.

مدیر آبفای شهرستان قدس گفت: در بخش فاضلاب به دلیل تحریم های اقتصادی از اعتبارات دولتی محروم هستیم و به همین دلیل پروژه های فاضلاب در تمامی شهرهای زیرمجموعه آبفای غرب استان به کندی پیش می رود ولی به دلیل نگاه ویژه ایی که به قدس می شود تعداد پیمانکاران فعال در این شهر چند برابر شهرهای مجاور است.

وی اضافه کرد: همچنین تبصره ۳ که شورای شهر مصوب کرد در این پروژه موجب نجات شهر از رکود شده و با همین روندی که پروژه دارد تا پایان مهر ماه سالجاری ظرفیت مدول یک تصفیه خانه شهرستان قدس تکمیل می شود.

 

خروج از نسخه موبایل