نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر و شهرک های غرب استان تهران :شهرقدس یکی از بهترین آب های استان تهران را دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر و شهرک های غرب استان تهران : آبفاباید فعالیت های خود را ریشه ای و توام با آینده نگری برای آب پایدار پایه گذاری کند.

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری قدس،منصورجنتی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرقدس گفت: مردم ولی نعمت نظام هستند و هر اداره و سازمانی که خدمتی برای مردم انجام می دهند فقط وظیفه خود را انجام داده اند بویژه آبفا که وظیفه خطیر تامین آب که مایه حیات است، را بر عهده دارد.

وی افزود: با توجه به مشکلات گذشته شهرستان قدس در خصوص آب شرب نگاه مسئولان کشوری به این شهر کاملا ویژه است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون شهرقدس یکی از بهترین آب های استان تهران را دارد و این مهم هرگز با فعالیت های سطحی بدست نیامده بلکه برنامه های اساسی در این خصوص اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در  حال حاضر آبفای غرب استان تهران طرح پروژه آبرسانی جامع به قدس و شهریار را با هدف تامین آب پایدار آماده کرده که در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر و شهرک های غرب استان تهران عنوان کرد: تصفیه خانه شهرقدس در چهار مدول طراحی شده که مدول اول آن با ظرفیت ۱۲۵ هزار نفری فعال است و بزودی ظرفیت آن تکمیل می شود و به همین دلیل باید هرچه سریعتر به دنبال افتتاح مدول دو باشیم.

وی ادامه داد: آبفا برای اجرای چنین پروژه هایی درخواست وام نموده تا در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را در این خصوص اغاز کند که شهرقدس نیز یکی از شهرهایی است که در اولویت قرار دارد، البته اکنون فصل تشکیل کمیته برنامه ریزی شهرستان است که آبفای شهرستان باید تلاش کند تا اعتبارات مناسبی برای پیشبرد اهداف خود از فرمانداری دریافت نماید.

جنتی در خصوص پسآب تصفیه خانه گفت: در حال حاضر تصفیه خانه حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه پسآب دارد که برای امور کشاورزی صرف می شود ولی باید جلسات ساماندهی این موضوع برگزار شود به طور شفاف مشخص شود که هر بخش چه میزان از این پسآب را استفاده کند.

وی در خصوص موضوع تبصره ۳ گفت: تبصره ۳ کمک شایان توجهی به پروژه فاضلاب شهرستان قدس داشته است و اگر افرادی در بدنه آبفا با تحریک مردم قصد دارند این مهم را مخدوش نمایند باید با افراد خاطی به صورت جدی برخورد شود.

وی در پایان از همراهی و همکاری شورای شهرقدس با آبفا تقدیر و تشکر کرد و گفت: تذکرات شورای شهر راهنما ی ما برای شناسایی مشکلات و معضلات شهروندان است امید است که این همراهی و همکاری موجب رفع تمامی مشکلات در این شهر شود.

گفتنی است این جلسه در خصوص قیمت انشعاب فاضلاب و سرعت کم و پیشرفت نامحسوس اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان برگزار شد.

 

خروج از نسخه موبایل