نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خطبه های نماز جمعه 19 خرداد 1396

به گزارش خبرشهر، نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه محترم شهرستان شهریار و با سخنرانی قبل از خطبه های حجت الاسلام و المسلمین خاکی از اساتید حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان شهریار و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان برگزار گردید.

 

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار که با حضور پرشور نمازگزاران روزه‌داران برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا و دوری از معصیت اظهار داشت: ظبق فرمایش امام حسن (ع) در مورد مروت و جوانمردی، پنج خصلت نشانه فرد جوانمرد است که اولین آن حفظ دین و جلوگیری از انحراف در دین است.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم اکنون به دنبال حفظ دین هستند، افزود: مورد دیگر اینکه شخص جوانمرد باید عزت نفس داشته باشد، بدین معنا که تنها به خداوند متعال متکی است و ذلیل دشمنان نمی‌شود و این موضوع را شهدا نیز با دادن جان خود به ما آموزش دادند.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه نشان دیگر جوانمردی مدارا کردن پیروان اسلام و شیعیان با یکدیگر است، بیان کرد: چهارمین نشانه جوانمردی، متعهد بودن شخص به خدمت به خلق، دین و اسلام است؛ مانند خدمتی که شهدا با اهدای جان خود به تعهد خود وفا کردند؛ پنجمین نشانه نیز رعایت حقوق دیگران است.

سالمی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو گفت: مناسبتی که فردا در پیش است میلاد دومین اختر تابناک امامت ولایت است، مناسبت دیگر سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی است که در مسیر انقلاب رشادت‌های بسیاری داشتند و مناسبت دیگری عزل بنی‌صدر از ریاست کل قوا توسط معمار کبیر انقلاب است.

وی ضمن اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر عنوان کرد: مناسبت دیگر آغاز شب‌های قدر است که باید قدردان باشیم که خداوند این فرصت را نصیب ما کرده که قدردان شب‌های قدر باشیم و همچنین در هفته پیش‌رو شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) را داریم که باید در چنین شرایطی به نهج البلاغه بیشتر توجه کرده و سیره امام را بیشتر در امور خود جاری کنیم.

امام جمعه شهریار با بیان حملات تروریستی در روزهای اخیر که ما را داغدار کردند، اظهار داشت: این گونه حرکت‌ها در روحیه مردم هیچ تأثیری ندارد و لحظه‌ای مردم این روحیه را از دست نمی‌دهند و اطمینان کامل مردم به نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) وجود دارد.

سالمی با اشاره به لزوم ایستادگی در مقابل دشمنان ادامه داد: بودجه‌های نظامی را باید افزایش داد و نباید مرگ را از شعار در مقابل دشمن کنار بزنیم، چراکه به نوعی عادی‌سازی دشمن است؛ از این رو تا ابد مرگ بر آمریکا  و اسرائیل را سرخواهیم داد تا دشمنان و ظالمان ریشه‌کن شوند.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  برخی آب در هاون منافقین و دشمنان می‌ریزند و در مورد دهه ۶۰ می‌خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند، تصریح کرد: برخی می‌گویند شعارهای ما عقلایی نیست و انگار عقلانیت به دور از انقلابی‌گری است؛ مسلمان باید همراه عقلانیت انقلابی‌گری داشت باشد و در مسیر عزت قدم بردارد.

امام جمعه شهریار به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: سند ۲۰۳۰ خیانت است و رهبری نیز در این مورد عنوان کردند که مسیر حرکت ما نیاز به نوشتن چنین سندهایی در خارج از کشور ندارد و لازم است این امور با توجه به سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش اجرا شود نه اینکه چهار نفر در خارج بنشینند و برای ما راه بنویسند.

سالمی در پایان خاطرنشان کرد: برخی امروز در حال توجیه هستند و به جای اینکه مطیع امر ولایت باشند در حال پیگیری توجیه بیشتر هستند، در حالی که باید بدانند مردم با این توجیهات فریب نمی‌خورند.

 





























خروج از نسخه موبایل