نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دوره آموزشی مقابله با تب «کریمه کنگو» برای کارکنان فرمانداری ملارد برگزار شد

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، اولین دوره آموزشی مقابله با تب ((کریمه کنگو)) با حضور معاونین فرماندار و کارکنان فرمانداری در محل سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

برزگر کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد گفت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقای آگاهی افراد درمعرض خطر، برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام برگزار شده است.
برزگر افزود: بیماری تب کریمه کنگو از جمله بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزیدن کنه، ترشحات و خون دام آلوده، لاشه‌های دام ذبح‌شده و له کردن کنه‌ آلوده به انسان‌ها منتقل می‌شود.
وی اظهارکرد: سم پاشی بموقع جایگاه دام، کنترل کنه و حشرات، رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی و بهداشت در پیشگیری از انتقال این بیماری حایز اهمیت است که باید مدنظر دامداران، قصابان و مردم قرار گیرد.
کارشناس شبکه بهداشت و درمان ا شهرستان ملارد  از حاضرین در این کارگاه آموزشی خواست تا گوشت قرمز را تنها از فروشگاههای مجاز و معتبر با مهر دامپزشکی خریداری کنند.
در این کارگاه در باره اهمیت، خطرها و راههای انتقال بیماری تب کریمه کنگو و روش های خود مراقبتی و بهداشتی از این بیماری مهلک به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
شایان ذکر است این دوره آموزشی با همکاری اداره اجتماعی فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان  این شهرستان برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل