نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نسخه انقلاب اسلامی تنها نسخه‌ای است که آمریکا را بی‌حیثیت می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی نخستین نسخه شفابخشی بود که به خاطر مقاومت به ثمر رسید گفت:‌ نسخه انقلاب اسلامی تنها نسخه مقاومت است که همچنان آمریکا را سرجای خود نشانده و آن را بی‌حیثیت می‌کند.

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در مراسم جنش ولایت و رهبری که شب گذشته در مسجد امام علی(ع) شهر اندیشه شهریار برگزار شد اظهار داشت: عالمان دین مصداق چراغ دین هستند که به برکت حضور این عزیزان این مسیر همچنان روشن است.

وی افزود: جایی را سراغ نداریم که در سالگرد انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه رهبری نظام جمهوری اسلامی، چنین مراسمی برگزار کرده باشند، که این بسیار ارزنده است که در شهر اندیشه، امام جمعه این شهر چنین مراسمی را برپا کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی تصریح کرد: در بین جریان‌ها و گروه‌های مختلف، همواره کسانی هستند که از تمام توان خود در جهت ایجاد ظلم و خفقان استفاده می‌کنند که اینان همان سران استکبار هستند.

خاتمی در ادامه عنوان کرد: در مقابل این جریان که به نوعی صاف‌کننده جاده جهنم هستند، جریان دومی وجود دارد که در قرآن کریم در سوره‌های انبیا و سجده با نام رهبران نور معرفی شده‌اند که هموار کننده جاده بهشت هستند و ویژگی‌هایی نیز برای آن‌ها برمی‌شمرد.

وی با اشاره به ویژ‌گی‌های رهبران نور اظهار داشت: نخستین ویژگی خداباوری این افراد است که خداوند را در تمام امور خود می‌بینند و مدنظر قرار می‌دهند و هر رفتاری که دارند بر مبنای رضایت خداوند است و به نوعی خمیرمایه رهبران نور باور و دوری از غفلت یاد خداوند است و به این اعتماد و اعتقاد دارند که هر هزینه‌ای برای خدا باشد و در مسیر خدا باشد خداوند همراهی و حمایت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یکی از این افراد بود و مقام معظم رهبری هم عیناً این ویژگی‌ها را دارند، بدین صورت که رهرو بودن در مسیر این بزرگوار که مسیر خداوند را می‌رود ما را به بهترین داشته‌ها می‌رساند.

برنده انتخابات از گل‌های زده خود مغرور نشود

خاتمی با اشاره به دومین ویژگی رهبران نور گفت: دومین ویژگی رهبران نور بندگی خداوند است، این دسته از افراد همواره برای خود تکلیف و وظیفه‌ای را می‌بینند که صرفاً رضایت و بندگی برای خداوند در آن نهفته است، کسانی که در انتخابات آماده بودند تا به تکلیف خود عمل کنند و رد شدند این را بدانند که هیچ شکستی وجود ندارد چه آن‌ها که کاندیدایشان رأی آورده و چه آن‌ها که کاندیداهایشان رأی نیاورده است.

وی بیان کرد: تیم موفق در عرصه انتخابات تیمی نیست که فقط گل زده باشد در این میان افراد با سیاست باید این را بدانند که از گل‌های خورده مأیوس نشده و از گل‌های زده نیز مغرور نشویم، در سال ۸۸ برخی به خود مغرور شدند و به جای اینکه از مسیر قانونی همچون انتخابات اخیر خواسته‌های خود را پیگیری کنند، چندین ماه کشور را به آشوب کشاندند که این بسیار ناپسند است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سومین ویژگی رهبران نور این است که برای دین هزینه می‌کنند، این افراد گاه جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند و گاه شکنجه‌ها و سختی‌های بسیار را به جان خود می‌خرند.

از سازش با ابرقدرت‌ها چیزی نصیب سازش‌گر نمی‌شود

خاتمی همچنین با اشاره سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی عنوان کرد: با عافیت‌طلبی دین اداره نمی‌شود و این را رهبری در روز گذشته عنوان کردند که سازش با دشمنان هزینه دارد و باید مراقب بود که این موضوع رُخ ندهد.

وی بیان کرد: از سازش با ابرقدرت‌ها هیچ چیزی گیر سازشگران نیامده است، و اگر عزّتی این کشورها دیدند به خاطر مقاومت‌ها بوده است والا استکبار هر بلایی که بگویید سر سازشگران می‌آورد و این را باید گفت که رهبران نور که همواره درپی عزّت ملت‌ها هستند، سازش نمی‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چهارمین ویژگی رهبران نور افزود: به فکر آخرت مردم بودن و نشان دادن راه سعادت از دیگر ویژگی‌های رهبران نور است که معمار کبیر انقلاب و رهبری معظم انقلاب از این رهبران هستند و یکی از درخشنده‌ترین افراد در مسیر انقلاب که شجاعانه حرکت می‌کردند ایشان بود و در ادامه می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد و آیت‌الله طبرسی اشاره کرد.

نسخه انقلاب اسلامی تنها نسخه‌ای است که آمریکا را بی‌حیثیت می‌کند

خاتمی گفت: امام ۳۸ سال پیش فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و امروز بعضی‌ها معلوم نیست چرا به دنبال ایجاد رابطه با آمریکا هستند و در این میان رهبر معظم انقلاب محکم بیان می‌کنند که هرگونه ارتباط با آمریکا حرکت در مسیر ضد مسیر و خط امام است چرا که خط امام خط ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار و دیکتاتورها بود.

وی با بیان اینکه نسخه مقاومت نسخه‌ای شفابخش است بیان کرد: انقلاب اسلامی نخستین نسخه شفابخشی بود که به خاطر مقاومت به ثمر رسید و جنگ هشت سال دفاع مقدس نیز بر اثر همین مقاومت بود که صدام و دنیا را به زانو درآورد و تنها نسخه مقاومت است که همچنان آمریکا را سرجای خود نشانده و آن را بی‌حیثیت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما تا آخرین نفر و آخرین نفس و آخرین قطره خون حامی ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب بوده و خواهیم بود و لحظه‌ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد و این را استکبار باید بداند که تا پای جان، پای ولایت می‌ایستیم.

 

خروج از نسخه موبایل