نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جوابیه ستاد برگزاری نماز جمعه شهریار خطاب به فرمانداری شهریار

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه ستاد برگزاری نماز جمعه شهریار

سلام و درود به ارواح طیبه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای اقتدار  و مدافع حرم و سلام و درود بر روح پر فتوح امام راحل و عظیم الشان خمینی کبیر(ره) و آرزوی طول عمر همراه با صحت و سلامت برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای ( مدظله العالی) نماز جمعه  به عنوان قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیرت و تقوا میعادگاه عاشقان فی سبیل الله، مؤمنین و متدینین و علاقهمندان به انقلاب اسلامی و محور وحدت و همدلی بر تارک انقلاب اسلامی درخشانتر از گذشته به حیات طیبه خود ادامه می دهد. این سنّت نبوی و آئین عبادی سیاسی در طی ۳۴ سال حیات طیبه خود در شهریار الهام بخش وحدت و همدلی و هماهنگی بوده و بدور از هر گونه گرایش جناحی و با بهرهگیری از نظرات همه صاحب نظران، اقامه گردیده است. اینک در این مقطع حساس از زمان و در حالی که جامعه در حال گذراندن ایام پس از انتخابات میباشد فرمانداری شهریار اقدام به صدور اطلاعیهای نموده و در یک اقدام غیر متعارف و با ادبیات جناحی دیکته شده از طرف اطاقهای فکر عملیات روانی مواردی را مطرح، اتهاماتی به امام جمعه محترم و نماز جمعه منتسب نموده که در جهت تنویر افکار عمومی، ستاد نماز جمعه شهریار موارد ذیل را به اطلاع مردم شریف و متدین شهریار می‌رساند:

۱-  هجمه به امام جمعه محترم و جایگاه نمایندگی ولی فقیه در شهرستان و تریبون نماز جمعه با انتخاب گزینشی از فرمایشات امام جمعه محترم در خطبه دوم و برداشت سلیقهای و جناحی از مطالب، نشان از حرکت هدفمند و دیکته شده در اطاقهای فکر عملیات جنگ روانی بوده و فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی به مطالبات برحق مردمی مطرح شده در خطبه نماز جمعه میباشد.

۲-  اندک تأملی در فرمایشات امام جمعه محترم در خطبه نماز مؤید این مسئله است که خطاب ایشان در مباحث مرتبط با انتخابات در سطح ملی و رخدادهای آن میباشد و علیرغم وجود برخی از اشکلات وتخلفات انتخاباتی در حوزه شهرستان و اقدامات ساختارشکنانه بعد انتخابات  هیچ سخنی در خصوص انتخابات شهرستان مطرح نشده و در اطلاعیه مذکور روابط عمومی فرمانداری خارج از وظیفه خود در نقش مدعی العموم هیئت اجرایی، وزارت کشور و جالبتر از آن هیئت نظارت شورای نگهبان انجام وظیفه کرده و اتهامات ناروا و بی اساس را متوجه امام جمعه محترم و نهاد نماز جمعه نموده است.

۳-  ریاست ستاد انتخاباتی کاندیدای خاص در این دوره انتخابات عملاً با ذکر مصداق یادآور حضور معاونین محترم ریاست جمهوری و برخی از  مدیران کل استانی در حمایت از کاندیدای خاص در میتینگهای انتخاباتی میباشد لذا انتصاب این عناوین به امام جمعه و تربیون نماز جمعه در جهت ایجاد دودستگی و نفاق از بی انصافیهای بزرگ بوده و قابل تعقیب میباشد.

۴-  امام جمعه محترم در هفتههای قبل از انتخابات با دعوت مردم برای مشارکت حداکثری و پس از انتخابات در خطبه نماز جمعه مراتب قدردانی  و تشکر خود را از شورای محترم نگهبان ستاد انتخابات کشور کلیه مجریان و ناظران و دست اندرکاران و اعضای محترم شورای تأمین اعلام نموده و انتخابات را به عنوان جهاد عظیم قلمداد و از حضور پرشور مردم تشکر و قدردانی نموده است.

۵-  طرح مطالبات مردم و بصیرت بخشی در حوزه های مختلف که انتخابات نیز یکی از آنهاست از وظایف انکار نشدنی امام جمعه محترم به عنوان زبان گویای مردم میباشد و پاسخ مستدل و مستند به سؤالات مطرح شده در تربیون نماز جمعه و برآورده کردن مطالبات انتظار به حق مردم است و فرافکنی و به کار بردن ادبیات غیر اخلاقی در مقابل این خواست مردم عین بی تقوایی، نفاق  و بداخلاقی است و از کارگزاران دولتی که خود را دولت پاسخگو و خادم مردم میداند این رفتار شایسته نبوده واز این بابت بایستی از مردم عذرخواهی و طلب حلالیت نمایند.

۶-  موضوع کمبود تعرفه، عدم ارسال تعرفه برای برخی از شعب، بازداشت برخی از مسئولان برگزاری انتخابات ممهور ننمودن تعرفهها، رأیگیری بدون شناسنامه و برخی تخلفات دیگر مواردی بوده که از طرف مراجع ذیربط و سخنگوی محترم قوه قضائیه و آحاد مردم در طول ایام پس از انتخابات و ایام انتخابات بیان گردیده و ذکر آنها در خطبه نماز جمعه برای آگاهی مردم بوده و اینکه فرمانداری محترم اینها را جزء معاصی کبیره !! قلمداد و باعث ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به مسئولین دینی!! دانسته جای تأمل ، تأسف و تعجب دارد و توضیح آن فرمانداری در خصوص واژه مسئولین دینی خارج از لطف نخواهد بود.

۷-  جای سوال اینجاست که فرماندار محترم چرا نسبت به مطالب مطروحه در خصوص خرید و فروش آراء بویژه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عدم اقدام مناسب در ارتباط با جلوگیری از این امر کثیف هیچ واکنشی نشان نمیدهد، چرا نسبت به طرح موضوع سند ۲۰۳۰ و درنوردیده شدن خطوط قرمز نظام و مسئله فتنه که در خطبههای مطرح شده هیج دغدغهای ندارد.

۸-  آیا بیان اینکه خرید و فروش رأی خیانت است، فروشندگان و خریداران و تسهیل کنندگان این امر کثیف خائنند و یا آنانی که در هر پست و مقامی جلوی رأی دادن مردم را گرفته اند خائنند پشت کردن به رأی و خواسته مردم و انقلاب است!! چگونه آقایان این اعمال را مترادف رأی و خواسته مردم و انقلاب قرار دادهاند. آیا این جفا در حق مردم، رأی مردم، خواسته مردم و انقلاب نیست!! این تذهبون !! آیا بیان و تبین این امور غیر قانونی و کثیف، کوبیدن بر طبل خیانت است یا همراهی با این مسائل و عدم جلوگیری از آن؟ قضاوت با مردم شریف میباشد.

۹-  بر اساس قانون، وزارت محترم کشور مجری انتخابات و مسئول حسن اجرای آن میباشد. آیا وزارت کشور نمیدانسته که بر اساس نص صریح قانون انتخابات در یک روز و آنهم جمعه برگزار می شود و انتقال رأیگیری به روز شنبه وجاهت قانونی ندارد؟ تعداد شعب، میزان تعرفه، تعداد عوامل اجرایی صندوق، پشتیبانی بهینه بویژه در حوزه رأیگیری الکترونیک از وظایف وزارت کشور، فرمانداریها و هیئت های محترم اجرایی میباشد چگونه است وقتی از اجرای قانون و اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات میشود برآشفته میشوند و اینگونه دست به قلم شده و اتهامات ناروا را نثار نماز جمعه و امام جمعه می نمایند.

۱۰-  جای بسی تأسف است که فرمانداری در مقام دفاع از ریاست محترم جمهور، منتقدین ایشان را گناهکار و نفاق افکن معرفی نموده و مسئولین و مردم را به یک اقدام هماهنگ در دفاع از این جایگاه فراخوانده و به نوعی تهدید و دعوت به  اردوکشی می نماید. مثل اینکه قرار است میزان ناسزاها، تهمتها و فحشها به منتقدین در دولت آینده به سه برابر افزایش یابد!!

در خاتمه یادآور میگردد شهرستان شهریار مزین به نام مقدس حدود صدها  شهید سرافراز و شهر شهریار بویژه مسجد جامع و مصلای شهر خواستگاه هزاران لاله پرپر و نماز جمعه میعادگاه عاشقان ثارالله بوده و وحدت و همدلی به عنوان اصلی ترین مؤلفه این دیار در طول دوران انقلاب بوده است. شهریار شهر ایمان، تقوی، وحدت و همدلی است و نیروهای اصیل و انقلابی و ولایی هرگز اجازه نخواهند داد این شهر محل تسویه حساب گروهی و جناحی قرار گرفته و خدای ناکرده تفرقه و دودستگی در آن حاکم و محل تاخت و تاز ایده های تفرقه افکنانه باشد و همگان بدانند سیاست ها و روشهای تبلیغاتی اتخاذ شده در ایام انتخابات کارایی لازم در پسا انتخابات نخواهد داشت لذا ستاد و نهاد نماز جمعه خود را مقید به حفظ وحدت، آرامش، همدلی، همراهی با آحاد مردم و مسئولین دلسوز نظام دانسته و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهدنمود.

روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان شهریار



خروج از نسخه موبایل