نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مصاحبه با استاد قوام الدین قاسمی مسئول انجمن هنرهای آئینی

ضمن معرفی ، چه مدت درحوزه تعزیه فعالیت مینمایئد ؟
قوام الدین قاسمی هستم بمدت ۵۰ سال درحوزه هنرهای آئینی به ویژه تعزیه فعالیت می نمایم و در این مدت حدودا ۳۰ سال با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می نمایم و در نظر دارم بتوانم یکصد و پنجاه مجلس تعزیه که جمع آوری شده و تاکنون به اجراء درنیامده ازجمله تعزیه های آدم وحوا ، جرجیس پیغمبر ویحیی ذکریا را درجشنواره های آئینی آتی باحمایت مسئولین شهرستان اجراء نمایم .
وضعیت هنرهای آئینی درشهرستان شهریار چگونه است ؟
نیاز به حمایت مسئولین شهرستان کاملا احساس میشود زیرا تعزیه میبایست به مردم وخصوصا به نسل جوان شناسانده شود تعریه از هنرهای سنتی این مرز وبوم است .
جنابعالی بعنوان مسئول انجمن هنرهای آئینی( تعزیه ) چه برنامه های درجهت بهبود وضعیت کنونی این هنر دارید؟
چنانچه نسبت به رفع مشکلات ازجمله تامین فضای مناسب اداری بمنظور ارتباط با هنرمندان فضای مناسب برای تمرین وآموزش جوانان از خاستگاههای تعزیه میباشد که چنانچه این موانع مرتفع گردد تحولی درحوزه آموزش به نسل جوان پدید خواهدآمد .
باتوجه به حضور در ماه مبارک رمضان ، فعالیتهای انجمن هنرهای آئینی دراین ماه چیست ؟
هم اکنون درفرهنگسرای سعدی پنج مجلس تعزیه آماده برای اجرا میباشد که انشالله در جشن رمضان و شبهای احیاء برگزارمی گردد .
پیشنهادات شما درارتباط با پیشرفت دراین حوزه چیست ؟
پیشرفت دراین حوزه نیازمند حمایتهای مادی ومعنوی مسئولین میباشد تااین هنر به بوته فراموشی سپرده نشود ، داشتن فضای مناسب جهت تمرین واجرای تعزیه
به نظر شما آموزش چه نقشی دراعتلای هنرتعزیه ایفا ء می نماید ؟
آموزش بسیار موثر است بنده هم اکنون جهت اطلاع رسانی وجذب نونهالان ، نوجوانان وجوانان علاقمند به فراگیری در کانال تلگرام اطلاع رسانی نموده منتها این کافی نیست ومیبایست از سایر حوزه هانیز جهت جذب علاقمندان اقدام گردد .
انجمن هنرهای ائینی درخصوص بیمه هنرمندان این عرصه چه اقداماتی انجام داده است ؟
در این مورد اقدامات مثبتی انجام شده وباهمکاری انجمن ایرانیان که مسئولیت آن بعهده جناب فتعلی بیگی میباشد بسیاری از هنرمندانی که نسبت به تکمیل مدارک اقدام کرده اند از این بیمه استفاده می نمایند وجادارد از حمایتهای آقای فتعلی بیگی قدردانی نمایم .
درخاتمه چنانچه صحبتی دارید بیان فرمائید .
باتشکر از جناب اقای علی پناه ریاست محترم اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهریار که همواره درحد بضاعت ما را از حمایتهای مادی و معنوی برخودار می نماید امیدوارم سایر مسئولین شهرستان شهریار نیز نگاه ویژه ای به این هنر بی بدیل داشته باشند تا بتوانیم تعزیه را به جایگاه اصلی خود برگردانیم واین میسر نمیشود مگر باحمایتهای مسئولین محترم







خروج از نسخه موبایل