نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

منتقدان غیر منصف به رأی بالای مردم به رئیس جمهور منتخب احترام بگذارند

فرمانداری شهرستان شهریار در ارتباط با برخی اظهار نظرهای غیرمنصفانه امام جمعه شهریار از تریبون نمازجمعه درخصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کرد و در این خصوص اطلاعیه ای صادر کرد که در بخشی از این اطلاعیه آمده است: منتقدان غیر منصف به رأی بالای مردم به رئیس جمهور منتخب و مهمتر از آن حضور و مشارکت گسترده شان در انتخابات ریاست جمهوری احترام گذاشته و توجه کنند و سعی نمایند تا برای چندمین بار پیام این حضور و این آراء را دریافت دارند و بجای پرداختن به نفاق افکنی، با سرلوحه قرار دادن تقوای الهی آستین همت را برای ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در جهت پیشرفت و توسعه کشور بالا بزنند.

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ در این اطلاعیه ضمن تشکر از مردم شریف شهرستان شهریار و دعوت به خویشتنداری در برابر برخی اظهار نظرهای غیر منصفانه در ارتباط با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تمامی آنانی که با شناخت عمیق و صحیح از شرایط فعلی و در پاسخ به نیاز کشور و فراخوان رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و با حضور گسترده خود، میل و اراده عمومی جامعه را به نمایش گذاشتند تشکر شده است.
در بخش ابتدایی این اطلاعیه آمده است: جمعه ای که گذشت؛ همراه بود با  انتشار سخنانی غیر منصفانه و بدور از واقعیت که از تریبون نماز جمعه کام تازه شیرین شده مردم را به تلخی کشاند و موجی از نارضایتی و گلایه مندی را موجب گردید .
در این اطلاعیه مطالب بیان شده از تریبون مقدس نمازجمعه شهریار را همزمان با هجمه سریالی به مجریان انتخابات و رئیس جمهور محترم و برگزیده مردم ارزیابی شده است و در ادامه آمده است: در شهریار نیز مطالبی عنوان شد که ضمن اشاعه بداخلاقی و بی انصافی از تریبونی مقدس که بایستی منبع انتشار تقوی و اخلاق باشد؛ به نفاق و دو دستگی و ایجاد ابهام در برگزاری انتخابات دامن زد و بگونه ای سخن گفته شد که گویا رئیس ستاد یکی از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری از پشت میز خطابه در حال تبلیغ است !!
بنا بر این گزارش در این اطلاعیه ضمن پاسخگویی به بخش های مهم مطالب عنوان شده، ضمن تکذیب کسری تعرفه و یا توقف رای گیری از مردم در شعب، مشارکت بیش از ۶۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری را موید عدم توقف رای گیری در شعب اخذ رای دانسته و اعلام خبر کذب بازداشت استانداران، فرمانداران و بخشداران از تریبون نماز جمعه را سبب ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نسبت به مسئولین دینی نظام عنوان کرده است.
در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به این موضوع که تابحال بارها از لفظ خیانت در تحلیل و تفسیر موضوعات مختلف استفاده شده؛ آمده است که: بی شک این پشت کنندگان به رأی و خواست مردم و انقلاب هستند که  بر طبل خیانت می کوبند و نه کسانیکه چند هزار ساعت فعالیت خود را برای فراهم کردن بستر لازم برای ظهور و بروز خواست و اراده مردم شکل داده و به اثبات رسانده اند. بدیهی است خیانت به آرمانهای مردم و بی توجهی به خواست مردم است که بایستی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و بر پایی دادگاهی عدالت پیشه و رسیدگی به این موضوعات می تواند همه چیز را هویدا سازد.
فرمانداری شهرستان شهریار در این اطلاعیه با تاکید بر این نکته که جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران است و تمامی کسانیکه نظام سیاسی جمهوری اسلامی را پذیرفته اند بایستی برخواست و اراده مردم در این خصوص گردن نهند؛ ادامه داده است: جناب آقای دکترروحانی رئیس جمهوری است که خود را متعهد به پیگیری مطالبات مردم دانسته و در این زمینه، خویش را مقید به تبعیت از تمامی اصول قانون اساسی دانسته و در این راستا اطاعت خود از مقام معظم رهبری را به دفعات به اثبات رسانده اند و البته این بر خلاف نوع رفتاری است که برخی از افراد مورد حمایت منتقدین از انجام آن عاجز ماندند و از فرمان رهبری به اشکال مختلف سرباز زدند. لذا اتهام دروغ بستن به این شخصیت ارزشمند، مجتهد و عالم زمانه؛ از گناهان نابخشودنی است و در صورت تکرار آن، مردم و دستگاههای متولی، خود را موظف به پیگیری های قانونی دانسته و در این مسیر با قوت خواهند کوشید.

در بخش پایانی این اطلاعیه که به دلیل انتشار برخی اظهارنظرهای غیرمنصفانه در ارتباط با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهریار صادر شده؛ آمده است: حجم بسیار سنگینی از هجمه ها و انتقادات غیر واقعی، غیر منصفانه و بعضاً توهین آمیز که طی سالهای گذشته از همین تریبون و موقعیت های مشابه بر علیه جناب آقای دکتر روحانی و کارگزاران دولت ایشان روا داشته شده حکایت از سعه صدر و خویشتنداری زائدالوصف ایشان دارد، تا جایی که در مواقعی، اعتراض و گلایه دلسوزان و شهروندان شریف را در صبوری و تحمل این هجمه ها بدنبال داشته است. خوش تر آن است که منتقدان غیر منصف به رأی بالای مردم به رئیس جمهور منتخب و مهمتر از آن حضور و مشارکت گسترده شان در انتخابات ریاست جمهوری احترام گذاشته و توجه کنند و سعی نمایند تا برای چندمین بار پیام این حضور و این آراء را دریافت دارند و بجای پرداختن به نفاق افکنی، با سرلوحه قرار دادن تقوای الهی آستین همت را برای ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در جهت پیشرفت و توسعه کشور بالا بزنند.

در ادامه متن کامل این اطلاعیه را می خوانیم:

اطلاعیه فرمانداری شهرستان شهریار

تشکر از مردم شریف شهرستان شهریار
و دعوت به خویشتنداری در برابر برخی اظهار نظرهای غیر منصفانه
در ارتباط با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سلام به تمامی شهروندان عزیز شهرستان شهریار و تشکر از تمامی آنانی که با شناخت عمیق و صحیح از شرایط فعلی و در پاسخ به نیاز کشور و فراخوان رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و با حضور گسترده خود، میل و اراده عمومی جامعه را به نمایش گذاشتند.
سلام بر تمامی عزیزانی که بر ضرورت پایبندی بیشتر به قانون اساسی و پیگیری مطالبات خویش از بهترین مسیر، یعنی انتخابات تأکید نمودند.
جمعه ای که گذشت؛ همراه بود با  انتشار سخنانی غیر منصفانه و بدور از واقعیت که از تریبون نماز جمعه کام تازه شیرین شده مردم را به تلخی کشاند و موجی از نارضایتی و گلایه مندی را موجب گردید .
همزمان با هجمه سریالی به مجریان انتخابات و رئیس جمهور محترم و برگزیده مردم، در شهریار نیز مطالبی عنوان شد که ضمن اشاعه بداخلاقی و بی انصافی از تریبونی مقدس که بایستی منبع انتشار تقوی و اخلاق باشد؛ به نفاق و دو دستگی و ایجاد ابهام در برگزاری انتخابات دامن زد و بگونه ای سخن گفته شد که گویا رئیس ستاد یکی از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری از پشت میز خطابه در حال تبلیغ است !!

الف- همه مردم می دانند که هیچگاه کسری تعرفه در هیچیک از شعب ( شهری و روستایی ) اتفاق نیفتاده و تمامی چند هزار عامل برگزاری انتخابات اعم از هیأت های اجرائی – نظارت – بازرسی و اعضای شعب، گواهی می دهند که تعرفه در تمام طول زمان رأی گیری در شعب اخذ رای، به میزان کافی در دسترس بوده است. جالب است بدانند که حتی یک اعتراض نیز در این زمینه به هیأت اجرایی و هیأت نظارت شورای نگهبان واصل نگردیده است . اخذ رای بیش از ۶۵ درصد واجدین شرایط در شهرستان(بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر) مؤید این مطلب است که هیچگونه وقفه ای در روند اخذ رأی اتفاق نیفتاده است.
ب- مطالب غیر واقع دیگری از جمله رأی بدون مهر، رای بدون اخذ شناسنامه و رأی خلاف نیز بیان شد که این مطالب،  ضمن توهین به عوامل برگزاری انتخابات در شعب، عملکرد هیأت اجرایی برگزاری انتخابات و همچنین ناظرین محترم شورای نگهبان را نیز مورد هدف قرار داده است و بهتر است از تمامی همکاران برگزار کننده انتخابات طلب حلالیت شود.
ج- اخبار بازداشت استانداران، فرمانداران و بخشداران مربوط به کدام منبع خبری است که امکان رؤیت آن در فضای گسترده رسانه ای وجود ندارد !؟ آیا پرداختن به موضوعاتی کذب و انتشار آن از معاصی کبیره نیست !!؟ آیا بیان این مطالب کذب سبب ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نسبت به مسئولین دینی نظام نمی شود ؟!
د- احتمالاً بیان کنندگان مطالب مربوط به قطع روند انتخابات در ساعت ۱۲ نیمه شب اطلاع کافی ندارند که ممانعت از اخذ رأی کسانیکه در پشت دربهای شعب برای انجام این تکلیف ملی و دینی خود منتظر ماندند و نتوانستند رأی بدهند مورد نظر وزارت محترم کشور نبوده و بنابر نظر و خواست شورای محترم نگهبان انجام شده است، ‍ والّا چنین بی محابا این اتفاق را به پای مجریان وزارت کشور نمی نوشتند و نقدهای غیر اخلاقی و غیر منصفانه خود را نثار مجریان وزارت کشور نمی کردند! و البته بعید است ایشان بی اطلاع باشند که گزارش ها از روند حضور رأی دهندگان بویژه از بعد از ظهر تا پایان رأی گیری، حکایت از افزایش رأی رئیس جمهور منتخب داشته و این موضوع درست بر عکس ادعای مطرح شده در سخنرانی مدنظر می باشد .
ه- تابحال بارها از لفظ خیانت در تحلیل و تفسیر موضوعات مختلف استفاده شده است که لازم به یادآوری است؛ بی شک این پشت کنندگان به رأی و خواست مردم و انقلاب هستند که  بر طبل خیانت می کوبند و نه کسانیکه چند هزار ساعت فعالیت خود را برای فراهم کردن بستر لازم برای ظهور و بروز خواست و اراده مردم شکل داده و به اثبات رسانده اند. بدیهی است خیانت به آرمانهای مردم و بی توجهی به خواست مردم است که بایستی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و بر پایی دادگاهی عدالت پیشه و رسیدگی به این موضوعات می تواند همه چیز را هویدا سازد.
و- می دانیم که جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران است و تمامی کسانیکه نظام سیاسی جمهوری اسلامی را پذیرفته اند بایستی برخواست و اراده مردم در این خصوص گردن نهند. جناب آقای دکترروحانی رئیس جمهوری است که خود را متعهد به پیگیری مطالبات مردم دانسته و در این زمینه، خویش را مقید به تبعیت از تمامی اصول قانون اساسی دانسته و در این راستا اطاعت خود از مقام معظم رهبری را به دفعات به اثبات رسانده اند و البته این بر خلاف نوع رفتاری است که برخی از افراد مورد حمایت منتقدین از انجام آن عاجز ماندند و از فرمان رهبری به اشکال مختلف سرباز زدند. لذا اتهام دروغ بستن به این شخصیت ارزشمند، مجتهد و عالم زمانه؛ از گناهان نابخشودنی است و در صورت تکرار آن، مردم و دستگاههای متولی، خود را موظف به پیگیری های قانونی دانسته و در این مسیر با قوت خواهند کوشید.

حجم بسیار سنگینی از هجمه ها و انتقادات غیر واقعی، غیر منصفانه و بعضاً توهین آمیز که طی سالهای گذشته از همین تریبون و موقعیت های مشابه بر علیه جناب آقای دکتر روحانی و کارگزاران دولت ایشان روا داشته شده حکایت از سعه صدر و خویشتنداری زائدالوصف ایشان دارد، تا جایی که در مواقعی، اعتراض و گلایه دلسوزان و شهروندان شریف را در صبوری و تحمل این هجمه ها بدنبال داشته است. خوش تر آن است که منتقدان غیر منصف به رأی بالای مردم به رئیس جمهور منتخب و مهمتر از آن حضور و مشارکت گسترده شان در انتخابات ریاست جمهوری احترام گذاشته و توجه کنند و سعی نمایند تا برای چندمین بار پیام این حضور و این آراء را دریافت دارند و بجای پرداختن به نفاق افکنی، با سرلوحه قرار دادن تقوای الهی آستین همت را برای ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در جهت پیشرفت و توسعه کشور بالا بزنند.
                                                                 روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار

 

خروج از نسخه موبایل