نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیکر بی‌جان کودک غرق شده در کانال آب شهریار پیدا شد

پیکر کودک هفت ساله که پنج روز پیش در کانال آب شهرستان شهریار غرق شده بود، پس از پنج روز تلاش امدادگران هلال احمر استان تهران پیدا شد.

به گزارش خبرشهر، ابراهیم تاجیک نوری در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه، اول خرداد ماه بود که بر اساس اعلام مدیریت بحران فرمانداری شهرستان شهریار مطلع شدیم یک کودک هفت ساله در یکی از کانال های آب این شهرستان در منطقه صبا شهر سقوط کرده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: بلافاصله یک تیم ارزیاب و چهار تیم نجات با حضور ۲۵ نجاتگر کادر و داوطلب به همراه، دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو نجات و دیگر لوازم تخصصی به محل حادثه اعزام شدند.

تاجیک نوری تصریح کرد: یک دستگاه خودرو آنست «سگ های زنده یاب» به همراه دو قلاده سگ هم برای کمک به تیم جستجو و نجات به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: به دلیل وسعت بالای رودخانه و پس از جستجو چهار کیلومتر از رود و پیدا نشدن کودک، سه تیم جستجو و نجات در سیلاب به همراه دو قلاده سگ دیگر از شعبه شهریار به محل حادثه اعزام شدند و هفت نجات‌گر کادر و داوطلب به همراه دو دستگاه خودروی عملیاتی پیکاپ، یک دستگاه آمبولانس و همچنین یک دستگاه موتور سیکلت برای جستجو بیشتر از شعبه رباط کریم عازم منطقه شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: پس از جلسه ای که در همان روز ابتدا حادثه و با حضور روسای هلال احمر اسلامشهر و رباط کریم برگزار کردیم مقرر شد جهت جستجو مسیل رودخانه در قسمت بالا هفت نفر نجات‌گر کادر از رباط کریم، چهار تیم از شهریار و اسلامشهر به همراه دو قلاده سگ به منطقه اعزام شوند.

تاجیک نوری اضافه کرد: پس از پنج روز تلاش بی وقفه تیم های اعزامی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در غرب این استان، بالاخره پیکر این کودک هفت ساله در حوالی اتوبان تهران – ساوه کشف شد.

وی افزود: با توجه به گرم شدن هوا و علاقه مندی کودکان به آب، به تمامی خانواده ها توصیه می کنم که مراقب کودکان خود باشند تا شاهد حوادث تلخ این چنین نباشیم.





خروج از نسخه موبایل