نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آیا ابطال انتخابات شوراهای شهرستان شهریار در دستور کار قرارمیگیرد یا…؟/ واکنش مسئولین شهریار به پدیده شوم خرید و فروش رای در انتخابات شوراها چه خواهد بود؟

  1. به گزارش خبرشهر به نقل از  پرویز امینی، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی با تمام حواشی ریز و درشت به پایان رسید اما کماکان اثرات مخرب آن نقل محافل است و هر روز در جلسات رسمی و غیررسمی اخبار ناگوارتری از برگزاری این تورنمت نفس گیر بویژه در حوزه خرید و فروش رای مخابره می شود که در صورت صحت هر یک از این خبرهای ناخوشایند، باید منتظر واکنش مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در برخورد شدید با متخلفین بود.

از همان ساعات اولیه روز جمعه و آغاز انتخابات، خبرهایی مبنی بر خرید و فروش رای آنهم در حجم گسترده و بی محابا به گوش می رسید که فلان کاندیدا شخصا در نزدیکی محل اخذ رای حضوری تمام قد داشته و با عوامل خود اقدام به پخش “چک پول” و خرید رای مردم می کند. اینبار ظاهرا بحث خرید رای آنقدر جدی و بی محابا از طرف کاندیداها صورت می گرفت که گویی قصد دارند تا ظهر نشده یکی از صندلی های شورای شهر را به هر قیمتی خریداری کرده و با خیالی آسوده از صعود،  ساعات پایانی انتخابات را برای بالا بردن تفاضل گل و کم کردن روی دیگر رقبا اقدام به خرید و جمع آوری رای نمایند!!!

همان روز خبرهای اسفباری در خصوص خرید رای در دیگر شهرستان های غرب استان تهران مخابره می شد و حتی از شهرستان های ملارد، اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان هم اخبار ناخوشایندی از خرید رای به گوش می رسید. اما ظاهرا اینبار نامزدهای شورای شهر در شهرستان شهریار به عنوان نگین غرب استان تهران قصد ثبت رکورد خرید رای را در سر می پروراندند. این افراد آنچنان از همان ساعات اولیه اخذ رای، اقدام به انجام این پدیده شوم نمودند که در چشم بر هم زدنی شهرستان مملو از خودروهایی با پلاک تهران، کردستان، حتی اهواز و دیگر استان ها و بویژه همدان شد!!!

چهره های غریبه ای در صفوف رای حضور داشتند که حتی معتمدین و بومیان محله ها هم آنها نمی شناختند. و خلاصه آنچنان خرید و فروشی رقم خورد که در برخی از شهرها بسیار بیشتر از معمول و عرف، تعرفه مصرف شد و نمونه کوچک و بارز آن شهر فردوسیه بود که “اظهر و من الشمس” است و نیاز به باز کردن آن نیست.

بازار خرید و فروش رای بیشتر در شهرهای صباشهر، اندیشه، باغستان، فردوسیه و اندکی هم در وحیدیه و شاهدشهر رونق داشت اما ظاهرا شهر شهریار چیز دیگری بود و به گواه مستندات (فیلم، عکس، مکالمات تلفنی، دستخط، شات اسکرین پیامهای تلگرامی و پیامک) تنور آن بسیار بیشتر از سایر نقاط این شهرستان داغ بود.

علی ایحال انتخابات روز جمعه هم به پایان رسید و پس از شمارش آرا، تعدای از نامزدها به شورای شهر دوره پنجم شهرهای هفت گانه شهرستان شهریار راه یافتند. برخی از راه یافتگان به شوراهای دوره پنجم انصافا با تکیه بر رقابتی سالم و پشتوانه رای مردمی موفق به حضور در شورای دوره پنجم شدند که این حقیر به پاس احترام و ارج نهادن به اخلاق مداری این عزیزان، کلاه از سر برمی دارم و متذکر می شوم که رقابت سالم این بزرگواران نشان داد که اگر در دل مردم جای داشته باشی و در معرفی خود بهتر از دیگر رقبا عمل کنی، دیگر نیازی به خرید رای و هزار و یک ترفند کثیف انتخاباتی نیست. اما برخی دیگر از آنهایی که اقدام به عمل کثیف و زشت خرید رای نمودند، آنچنان قاعده عرصه سالم انتخابات را بر هم زدند که بسیاری از افراد شایسته و توانمند از ورود به صحن شورا باز ماندند. و این یعنی یک فاجعه بزرگ در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شهریار که هرگز از پیشانی این شهرستان پاک شدنی نیست!!!!

از فردای انتخابات و گمانه زنی های مبتنی بر لیستهای لو رفته از شمارش آرای اولیه، کاندیداهای مغموم این عرصه را بر آن داشت تا همراه با طرفداران خود به فرمانداری شهرستان لشکر کشی نموده و از فرماندار به عنوان مجری انتخابات بخواهند تا ضمن مشاهده مستندات مربوط به تخلفات صورت گرفته، درد و دل های آتشین آنها را هم بشنود و راهکاری برای احقاق حقوق از دست رفته مدنی ایشان جستجو و عملیاتی کند.

در یکی از آن جلسات که به درخواست نامزدهای معترض و با حضور دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار و دیگر عوامل اجرایی برگزار شد، هر یک از نامزدهای مغموم ایراد سخن نموده و مستندات خویش را هم ارائه کردند و در این میان متاسفانه مباحثی همچون خرید و فروش نقدی و چکی رای (اصل چک در دست یکی از نامزدها موجود است) مطرح شد که در صورت اثبات می تواند برای زیر سوال بردن نتیجه کل انتخابات کافی باشد. چرا که مشت نمونه خروار است!!!

موضوع اعتراض نامزدهای مغموم از داخل همان جلسه و طی تماس تلفنی یکی از همین افراد با محمد محمودی شاه نشین (نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی) به عنوان رئیس نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مطرح شد که وی نیز رسیدگی به اعتراضات و استیفای حقوق افراد حاضر در جلسه را به بررسی دقیق موضوع و مستندات گره زد و مقرر شد ظرف روزهای آتی نتیجه رسیدگی ها مشخص و اعلام گردد.

در همین راستا شنیده ها به نقل از رئیس نظارت بر انتخابات شوراهای کشور حاکی از آن است که در صورت بروز و اثبات تخلف کاندیداهای راه یافته به شورا، قطعا برخوردی جدی با متخلفین صورت خواهد گرفت و حال این سوال مطرح است که آیا منظور مسئولین نظارتی و مجریان انتخابات از برخورد با متخلفین، ابطال کل انتخابات حوزه های متخلف است یا صرفا به عزل همان چند متخلف خلاصه خواهد شد؟

در پایان ذکر نکاتی چند ضرورت دارد؛ اول آنکه این اتنفاق در انتخابات دوره چهارم شوراهای شهر شهرستان شهریار و البته با دوز کمتر اتفاق افتاد که اگر در همان زمان عزمی جدی از سوی مسئولین وقت اعم از اجرایی و قضایی با مسببین و متخلفین صورت می گرفت، شاید امروز شاهد این فضاحت نبودیم!

و اما دوم آنکه عزیزان مسئول؛ در صورت اثبات تخلفات مربوط به پدیده شوم خرید و فروش رای در انتخابات هفته گذشته، لطفا مصلحت اندیشی نکنید و برای یکبار هم که شده بساط این اقدام کثیف را برچینید تا درس عبرتی برای آیندگان باشد و اینگونه وقیحانه به شورای شهر راه نیابند وگرنه در عرصه انتخابات دوره ششم، آمار خرید و فروش رای در شهرستان شهریار آنچنان وحشتناک خواهد بود که سنگ روی سنگ بند نمی شود و کلا بساط شایسته سالاری در این شهرستان برای همیشه جمع خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل