نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سید مهدی محمدی : معلمین جامعه ما بدلیل تعلیم و تربیت نسل آینده ساز این مرز و بوم رسالت بزرگی بر دوش دارند و جامع مدیون زحمات خالصانه آنهاست

در مراسم تجلیل از فرهنگیان برگزیده شهرستانکه ظهر روز یکشنبه در تالار پارسیان شهر قدس برگزار شد ، فرماندار شهرستان قدس ضمن تجلیل از مقام شامخ معلمان گفت: آموزگاران جامعه ما در تربیت فرزندانمان نقش اساسی دارند و جامع مدیون زحمات خالصانه آنهاست.

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس: درمراسم تجلیل از فرهنگیان برگزیده شهرستان قدس که  با حضور سید مهدی محمدی فرماندار و جمعی از مسئولین پیش از ظهر یکشنبه در تالار پارسیان برگزارشد سید مهدی محمدی ضمن تبریک ولادت روز پاسدار، روز جانباز و ولادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)‌، همچنین بزرگداشت روزکارگر وروز معلم اظهار کرد این روزها متبرک است به نام ائمه معصومین و همه ما مدیون این بزرگواران هستیم و امیدواریم که شیوه و سیره این بزرگان بتواند راهگشای ما در زندگی باشد.
محمدی در ادامه گفت روز معلم متبرک شده است به نام یکی از چهرهای برتر و شاخص فرهنگ و تعلیم و تربیت کشور اسلامی مان ایران در قبل و بعد از انقلاب، شهید مطهری که خدمات بزرگی به اسلام و ایران داشته اند.
وی در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت گفت در عصر باستان، و بعد از آن اسلام و عصر حاضر موضوع تعلیم و تربیت و آموزش از اهمیت ویژ ه ای برخوردار بوده است و آموختن علم و دانش یکی از مهمترین مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و این موضوع نزد همگان زبانزد بوده است.
محمدی ادامه داد: در صدر اسلام سفارش و ترغیب به آموزش یکی از دستورات این دین مبین بوده است و سفارشات زیادی بر تعلیم و تربیت مسلمین شده است و حتی در آیه ای از قرآن کریم آمده است آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند برابرند؟ وی افزود : خداوند در این زمینه می فرمایند بعد از آفرینش انسان او را تعلیم دادیم و  حدیثی ازحضرت علی (ع) هم داریم که می فرمایند هرکس به من آموزش دهد مرا بنده خود ساخته است . محمدی گفت: به این ترتیب اهمیت تعلیم و تربیت و بحث آموزش و جایگاه ویژه معلمین بر همه ما روشن است
فرماندار شهرستان قدس گفت : اگر ما بخواهیم در دهکده جهانی و عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم توانمندیهای خود را به اثبات برسانیم نیاز هست که معلمان و فرهنگیان ما با علم روز هماهنگ بوده و در جهت تعلیم و تربیت آینده سازان کشورمان، با رعایت امانتداری روش های تربیتی را اتخاذ کنند که آنها را برای پذیرفتن و ایفا کردن نقش های سیاسی ، اقتصادی، و اجتماعی آماده کرده و این بستررا در فضای
آموزش و پرورش فراهم کنیم که نسلی توانمند را تحویل آینده این کشور دهیم.
محمدی ادامه داد: لازم است همه سازمانهای فرهنگی در کنار آموزش و پرورش و همکاری با این نهاد موجباتی را فراهم آورند تا فرزندان این مرز و بوم بتواند در عرصه های جهانی و در همه حوزه ها بدرخشند.
در پایان این مراسم از فرهنگیان نمونه تقدیر به عمل آمد و آنان هدایایی را از دست فرماندار و دیگر مسئولین دریافت کردند. همچنین در پایان مراسم گروه تواشیح فرهنگیان  سرود زیبایی را اجرا کردند.

خروج از نسخه موبایل