نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دانش آموزان باید بدانند که هیچ رشته ای بر دیگری برتری ندارد

همایش استانی تبیین شیوه نامۀ هدایت تحصیلی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران مدیران و اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد

به گزارش خبرشهر، معاون مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، در این آئین با اشاره به این امر که در خصوص هدایت تحصیلی نمی توان یک تصمیم شتاب زده و بدون منطق گرفت گفت: باید هدایت تحصیلی محصول نیازهای کشور ،علایق، توانمندی ها و نیازهای دانش آموزان باشد.
وی در ادامه با اشاره به این امر که هدایت تحصیلی را باید فرآیندی و در نظام آموزشی شکل گیرد افزود: محتوای کلاسی درسی ما در مدارس باید به گونه ای باشد که منتج به انتخاب رشتۀ درست توسط دانش آموز گردد.
این مقام مسئول در همین راستا، ضمن تأکید بر این مفهوم که تعیین سیاست های هدایت تحصیلی منطقه ای می بایست بر مبنای درس ملی صورت گیرد، ادامه داد: ما در هدایت تحصیلی می بیاست زیرساخت های لازم را آماده کنیم و از آزمون های مشاوره ای به عنوان یکی از زیر ساخت ها اصلی یاد کرد .
مصطفوی در بخشی دیگر از سخنان خود، ضمن تأکید بر ضرورت تفسیر این مباحث توسط مشاوران در کلاس های درس، اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی و مشاورین محترم باید به گونه ای درست به نیازها و به صورت متوازن صورت گیرد.
معاون مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تأکید بر ضرورت بالابردن ظرفیت های منطقه مطابق با رشته های دلخواه دانش آموزان که از جملۀ مهم ترین وظایف ستاد هدایت تحصیلی منطقه است، تصریح کرد: در تفسیر دانش آموزان حتماً باید دلیل تغییر رشته دانش آموز توسط مشاور محترم تشریح گردد و توضیح داده شود و در همین راستا مورد تأیید ستاد هدایت تحصیلی منطقه قرار گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به این امر که اگر دانش آموزان را درست هدایت کنیم، قطعاً به انتخاب درست آن ها در آینده کمک خواهیم کرد، تأکید کرد: توسعۀ متوازن کشور به اندازۀ کمک هایی که مشاوران به دانش آموزان می کنند صورت می گیرد.
مصطفوی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت آماده سازی روانی دانش آموزان در جهت شناسایی استعدادهای خود، یادآور شد: دانش آموزان باید بدانند که هیچ رشته ای بر دیگری برتری ندارد و هر یک از آنها دارای پتانسیل خاص خود می باشند.

 

خروج از نسخه موبایل