نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انتخاب رشته بدون توجه به علایق دانش آموز آسیب به همراه خواهد داشت

همایش استانی تبیین شیوه نامۀ هدایت تحصیلی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران مدیران و اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

به گزارش خبرشهر، علی زرافشان معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این امر که هدایت تحصیلی بعد از یک دورۀ طولانی مجدداً به دورۀ اول متوسطه بازگشت و نیازمند یک برنامه ریزی جامع و کامل بود گفت: مسائل درون سازمانی و برون سازمانی بسیاری در امر هدایت تحصیلی نقش داشته اند که بعضا چالش هایی را در این راه به وجود می آوردند که نیاز مند برنامه ریزی و تدبیر بود.

وی در ادامه با اشاره به این امر که گرایش دانش آموزان به سمت رشتۀ علوم تجربی در این دورۀ آموزشی و همچنین نگاه های مغرضانۀ و بضعاً سیاسی سبب گردید تا هدایت تحصیلی در سال گذشته با چالش هایی روبرو گردد افزود : باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد و با کسب مهارت و دانش در کنار یکدیگر، چرخ تولید و اشتغال را در جامعه به حرکت درآورد.

زرافشان با تأکید بر این مفهوم که انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش اموز باید محور توجه مسئولین قرار گیرد، تأکید کرد: انتخاب رشتۀ دانش آموزان باید مبتنی بر آگاهی و کسب توانایی ها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.

این مقام مسئول کسب اطلاع از مشاغل متعدد و مختلفی را که در جامعه وجود دارد و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با حرفه های مختلف را از مهم ترین ضروریات پیش روی دانش آموزان دانست و یادآور شد: معمولاً انتخاب رشته توسط اولیای دانش آموزان بدون توجه به مهارت ها و نظرات آنان صورت می گیرد و متأسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش آموز، آسیب هایی را به همراه خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل