نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انتخاب آگاهانه گامی به سوی آرمان‌شهر

چیزی به انتخابات شورای شهر نمانده و آنچه بیش از هرچیزی در این برهه حائز اهمیت است راه‌یابی افراد متخصص به شوراهاست.
به گزارش خبرشهر به نقل از همایون ساویز کارشناس مدیریت شهری، شورای شهر در تهران و شهرستان‌های مجاور آن به دلیل وسعت محدوده جغرافیایی تحت پوشش و همین‌طور ذخیره عظیم مادی و معنوی که در این شهرها نهفته از اهمیت بسیارزیادی برخوردار است و به نظر می‌رسد که در این دوره از انتخابات شوراها این اهمیت بیش از پیش عیان شده است.جای تاسف و تامل است که آنچه که اهمیت ورود متخصصان به شورای شهر را بر سر زبان‌ها انداخت و موجی در این خصوص ایجاد کرد فاجعه «پلاسکو» بود؛حادثه‌ای تلخ و جبران ناپذیر که تمامی توجیهات و صحبت‌های بعد از این حادثه اندکی از رنج و تالم آن کم نخواهد کرد و این داغ تا ابد بر قلب خانواده آتش‌نشانان و سایر متضرران این حادثه تازه خواهد ماند. داغی که شاید اگر پیگیری‌های دقیق شورای شهر و نظارت آن بر رفتار شهردار بود و اگر اهمال‌های مدیریت شهری نبود هرگز اتفاق نمی‌افتاد و آتش اینچنین بی‌رحمانه قدرت‌نمایی نمی‌کرد بر زندگی و ویرانی آوار نمی‌شد بر رویاهای خانواده‌هایی که چشم‌شان تا ابد منتظر عزیزشان ماند.
موضوع املاک نجومی قبل از پلاسکو و استخدام‌های مترو بعد از آن مطرح و با وعده‌های پیگیری از سوی شورایی که قریب به اتفاق در آن در قبال این موضوعات منفعل بودند،رها شد تا رسید به موسم انتخابات شوراها.باز هم وعده ها آغاز و نقدها فراوان شده است.جمع کثیری برای راه‌یابی به صحن خیابان بهشت ثبت نام کرده اند و منتظرند تا صلاحیت‌شات تایید و به طور رسمی وارد کارزار انتخابات شوند. اما آیا صرف تایید صلاحیت شدن برای ورود افراد به شوراها کافیست؟ این‌جاست که ضرورت انتخاب آگاهانه مردم بیش از پیش جلوه نمایان می‌کند و این نکته عیان می‌شود که شوراها جای افراد متخصص است نه دیگرانی که بنا بر منافع شان احساس تکلیف کرده اند تا در انتخابات ثبت‌نام کنند.
اگرچه بحث تهران به عنوان کلان شهری که پایتخت کشور است از سایر شهرهای کشور جداست ولی نمی‌توان از اهمیت شوراها در سایر شهرها و شهرستان‌ها چشم‌پوشی کرد.شاید اگر نظارت دقیق شورای اسلامی البرز بود امروز باغ سیب نفس می‌کشید و بسیاری از مسائل و معضلات مربوط به کارتن‌خواب‌های شهریار و شهرقدس هم در سایه تدابیر شورای اسلامی این شهرستان قابل حل بود که متاسفانه اتفاق نیافتاد.
چیزی به انتخابات نمانده و صحبت از گذشته دردی دوا نمی‌کند جز برافروختن چراغ راه برای آینده.امروز مردم بسیار آگاه‌تر از گذشته شده‌اند و بدین باور رسیده‌اند که برای درمان مشکلات شهرشان چاره‌ای ندارند جز انتخاب آگاهانه.برای فردای خودمان،فرزندان و شهرمان مسیری انتخابی پیش رویمان نیست جر قدرت تعقل،تفکر و در نهایت انتخاب درست. این مسیر می تواند ما را به آرمان شهرمان برساند اگر درست طی شود.

خروج از نسخه موبایل