نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مسائل زیست محیطی و توسعه حمل ونقل دغدغه شورای شهر پنجم باشد/ لزوم پرهیز شوراها از ورود به مسائل سیاسی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بر ضرورت ورود افراد متخصص به شوراهای شهر تاکید کرد وگفت: شوراها باید از مسائل سیاسی به دور باشند.

به گزارش خبرشهر، به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت وگو با خبرنگار در خصوص اولویت‌های شوراهای پنجم شهر و روستا، گفت: شوراها باید پیگیر مسائلی باشند که در مفاد قانون اساسی به صراحت قید شده، در حقیقت رفاه مردم، تامین زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی فرهنگی، اجتماعی و خدمات عمومی باید از جمله موارد پیش روی شوراهای پنجم باشد، از سوی دیگر شوراها باید از مسائل و گرایش های سیاسی به دور باشند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد منتخب شورا باید حداقل شناخت نسبت به محل خود خارج از گرایش های قومی داشته باشد، تصریح کرد: افراد صاحب ایده و مسلط به مسائل زیست محیطی، حمل و نقل، توسعه و مدیریت شهری جهت رفع مشکلات شهری نیاز امروز شوراها است.

وی با اشاره به مسال و امور شهری مانند مسائل اقتصادی، خدمات عمومی، فرهنگی، ورزشی و حمل‌ونقل، افزود: شورای پنجم شهر و روستا با در نظر گرفتن موارد مذکور باید مرکب از افراد با تخصص‌های متعدد و مختلف باشد تا شوراهای شهر جامعی تشکیل شود.

محمودی شاه نشین در توضیح عملکرد چهار دوره فعالیت شوراها، گفت: بخشی از شوراها فارغ از مباحث سیاسی و حاشیه‌ای به امور عمران و آبادی شهرها پرداختند اما در برخی شوراهای شهر و روستا در قالب گرایش های سیاسی و قومیتی به حواشی پرداخته شد اما در مجموع نسبت تخلفات در شوراها به نسبت کل جمعیت اعضای شوراها ناچیز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تحقق رسالت شوراها مبنی بر اینکه شوراها باید پل ارتباطی بین مردم و دولت (مسئولان اجرایی) هستند، گفت: شوراها می‌توانند نقش موثری در تحقق خواسته‌ها و رفع مشکلات مردم داشته باشند بنابراین باید به وظایف نظارتی و عملیاتی خود واقف باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه کاهش تعداد اعضای شوراها را یادآور شد و تصریح کرد: کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر و روستا نقاط ضعف و قوتی را به همراه خواهد داشت، کاهش تعداد اعضای شوراها سبب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری خواهد شد هرچند تعداد بالای اعضای شورای شهر در کلانشهری چون تهران برای اتخاذ تصمیمات مهم می‌توانست بهتر باشد کما اینکه از تاثیرگذاری تصمیات فردی جلوگیری می‌شد در هر حال قانون بدین شکل اصلاح شده و می‌بایست بدان پایبند بود.

خروج از نسخه موبایل