نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قرآن باید به صورت تلفیقی در تمامی حوزه های یاددهی – یادگیری مورد توجه قرار گیرد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برضرورت پرداختن به قرآن در تمام موضوعات درسی تاکید کرد.

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین  بهرام محمدیان، برکت قرآن رادر استفاده از آن در همه ابعاد زندگی دانست و اظهارکرد: قرآن، بیش از هر چیز قانون زندگی است، لذا باید آن را آموخت و به کار بست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برضرورت مبنا قرارگرفتن قرآن در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نظام زیستی تاکیدو تصریح کرد:  مزین نمودن برنامه های انسان در عرصه های مختلف زندگی  به رنگ صبغه قرآنی موجب اخذ نتایج درخشان‌تر و موثرتری در اداره اجتماع می گردد.

وی بالاترین درجه مهجوریت قرآن را مبنا قرار نگرفتن آن در برنامه‌ریزی‌های اساسی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و آموزشی دانست و با بیان اینکه بزرگان قرآن‌شناس بایدکاری کنند که قرآن در فهم انسان‌ها بگنجد، اظهارکرد: خداوند متعال قرآن را فرستاده است تا ما آن را بفهمیم، تدبر کنیم و به کار بندیم؛ از طرف دیگر ما باید دریچه دل‌هایمان را بگشاییم تا قرآن بر آن وارد شود.

وی با تأکید بر اینکه باید برای فهم قرآن در نظام زندگی و تعلیم و تربیت خود هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم، یادآورشد: در برنامه درسی ملی، یک حوزه یادگیری مستقل با عنوان حوزه قرآن و معارف اسلامی داریم که به معنای آن است که قرآن برای ما به طور مستقل، موضوعیت دارد.

محمدیان خاطرنشان کرد: چون قرآن ناظر به همه شئون زندگی است، باید در تمامی حوزه‌های یاددهی، یادگیری به صورت تلفیقی به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه نفوذ قرآن گسترش یابد،  تصریح کرد: قرآن باید کتاب همراه همیشگی ما باشد و هر روز به آن مراجعه کنیم .

محمدیان با اشاره بر ضرورت تهیه متون ساده برای فهم قرآن در نزد دانش‌آموزان، اظهارکرد: می‌توان از این ظرفیت عظیم برای اهداف و برنامه‌های درسی نیز استفاده کرد، ضمن آن که با استفاده درست و اصولی از امکانات و ابزارهای تکنولوژیک و رایانه‌ای که مورد علاقه و توجه نوجوانان و جوانان است، گام‌های بزرگی در مسیر انس با قرآن می‌توان برداشت.

خروج از نسخه موبایل