نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ساماندهی ثبت نام‎های انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد/ شورای نگهبان شرایط ریاست جمهوری را تفسیر کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: اصلاح شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد.

به گزارش خبرشهر به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را عده‌ای مورد تمسخر قرار دهند یا برخورد سبکی با آن داشته باشند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه مهم ریاست جمهوری برای مردم مشخص است ولی برخی افراد به دلایلی اقدام به ثبت نام می‌کنند، بیان کرد: این افراد با سوء استفاده از خلاء قانی اقدام به ثبت نام می‌کنند و رسانه‌ها نیز به این موضوع دامن می‌زنند و این موضوع تشویقی می‌شود تا برخی افراد خارج از عرف ثبت نام کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در قانون اصلاح شود، ادامه داد: از آنجایی که شرایط ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری در قوانین عادی نیامده، بلکه قانون اساسی شرایط را مشخص کرده، اصلاح قانون اساسی به سختی ممکن می‌شود.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه یکبار مجلس اقدام به اصلاح شرایط ثبت نام شوندگان انتخابات ریاست جمهور کرد ولی شورای نگهبان ایراداتی گرفت، اظهار داشت: شورای نگهبان معتقد است از آنجایی که قانون اساسی شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کرده و اصلاحات مجلس را مغایر بعضی از بندها می‌داند.

وی با بیان اینکه لازم است تیم حقوقی برجسته ای این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا مسیر اصلاح قانون را ایجاد کنند، افزود: اگر شورای نگهبان بتواند شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را تفسیر کند، نتایج بهتری حاصل می‌شود./

 

خروج از نسخه موبایل